ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پناهجویان در مرز یونان و مقدونیه دست به تظاهرات زدند

پناهجویان معترض با سر دادن شعارهایی از قبیل «آزادی»، «ما تروریست نیستیم» و «ما برنمی گردیم»، خواهان ورود به مقدونیه و عبور از مرز هستند.

بیش از هزار و ۳۰۰ پناهجو شنبه ۲۱ نوامبر/۳۰ آبان در اعتراض به تصمیم مقام‌های مقدونیه به منظور بازگرداندن پناهجویانی که از مناطق جنگی همچون سوریه، افغانستان و عراق نیستند، در شهر ایدومنی یونان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اغلب معترضان مراکشی بودند و بسیاری دیگر نیز پناهجویانی بودند که از کشورهای الجزایر، تونس، لیبی، لبنان، ایران، پاکستان، بنگلادش و کنگو خود را به مرز یونان و مقدونیه رسانده‌اند.

پناهجویان معترض با سر دادن شعارهایی از قبیل «آزادی»، «ما تروریست نیستیم» و «ما برنمی گردیم»، خواهان ورود به مقدونیه و عبور از مرز هستند.

با افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای اروپا، پناهجویان بیش از سه روز است که در این منطقه سرگردان شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده بسیاری از پناهجویان نیز دست به اعتصاب غذا زده‌اند. تعدادی از پناهجویان هم در امتداد مرز یونان و مقدونیه چادر زدند و برای سومین روز خط راه آهن میان یونان و مقدونیه را مسدود کردند.

مقام‌های دولت مقدونیه هفته گذشته و با رخ‌دادن ترورهای پاریس تصمیم گرفتند به پناهجویانی که از کشورهای غیرجنگ زده می‌آیند اجازه ورود به خاک این کشور را ندهند. پیش از مقدونیه کشورهای صربستان، کرواسی و اسلوونی نیز چنین تصمیمی گرفته بودند.

پلیس یونان اعلام کرد دولت مقدونیه تنها به هزار و ۲۵۰ پناهجو اجازه ورود می‌دهد و به این ترتیب بیش از سه هزار نفر در مرز با مقدونیه آواره می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.