ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای معترضانه مهدی کوچک‌زاده از نمایندگی مجلس

هنگامی که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اجازه نداد مهدی کوچک‌زاده، نماینده مخالف دولت سخنان خود را در مجلس ادامه دهد او در اعتراض گفت از سمت نمایندگی استعفا می‌دهد.

هنگامی که علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران اجازه نداد مهدی کوچک‌زاده، نماینده مخالف دولت سخنان خود را در مجلس ادامه دهد او در اعتراض گفت از سمت نمایندگی استعفا می‌دهد.

مهدی کوچک‌زاده لحظاتی پس از تقدیم استعفای خود و خروج از سالن مجلس بار دیگر به مجلس بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در مجلس، در نشست علنی امروز دوشنبه، دوم آذرماه نسبت به نابودی و دفن ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی برای جلوگیری از کاهش قیمت آن اعتراض کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: «در کشوری که مردمش از گرسنگی به فحشا کشیده می‌شوند، کدام بی‌شرافتی به خود اجازه می‌‌دهد ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را امحاء کند؟!»

شامگاه ۲۶ آبان شبکه یک تلویزیون دولتی ایران از نابودی بیش از ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی در استان فارس خبر داد و گفت همزمان با کشت پاییزه سیب‌زمینی و افت شدید قیمت این محصول در بازار سازمان تعاونی روستایی فارس اقدام به خرید تضمینی ۱۷۲۰ تن سیب‌زمینی مازاد از کشاورزان استان فارس کرد.

علی لاریجانی اخطار کوچک‌زاده را خارج از موضوع بحث مجلس دانست و گفت سخنان او باید راجع به بحث بیمه، دستور کار مجلس باشد.

پس از آن‌که کوچک‌زاده نسبت به سخنان لاریجانی اعتراض کرد میکروفونش قطع شد و سپس با صدای بلند گفت: «استعفا می‌دهم، این مجلس اسلامی نیست.»

رئیس مجلس نیز در پاسخ گفت: «استعفا می‌خواهید بدهید، بدهید، کسی نگرانی ندارد، مرا نمی‌توانید تهدید کنید، شما اخطار می‌دهید، من می‌گویم اخطارتان وارد نیست و شما تهدید به استعفا می‌کنید.»

در پی آن، کوچک‌زاده به جایگاه هیأت رئیسه رفت و برگه استعفای خود را روی میز علی لاریجانی گذاشت و سالن مجلس را ترک کرد.

او پس از لحظاتی به مجلس بازگشت و در حالی‌که عده‌ای می‌گفتند پشیمان شده، گفت: «کسی که استعفا می‌دهد مقررات دارد. کسی نمی‌تواند به دلخواه مجلس را ترک کرده و برود در این صورت غیبت محسوب می‌شود. من که غایب نیستم.»

کوچک‌زاده افزود: «رئیس مجلس موظف است این استعفا را فردا اعلام وصول کند و مجلس هم رأی بدهد که من بروم. آن موقع ما قانوناً‌ موظفیم مجلس را ترک کنیم.»

او استعفای خود را پا بر جا دانست و گفت لاریجانی اگر فردا استعفایش را اعلام وصول نکند، «خلاف» کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    زمان احمدی نژاد هم یک سال ازدیاد محصول سیب زمینی پیش آمد. اون موقع مقداری سیب مجانی بین مردم پخش کردن. الان هم که سیب زمینی شده کیلویی ۶۰۰ تومان. ولی آیا نمیشه این سیب زمینی ها را به صنایع تبدیلی فروخت؟ اگر هم صنایع تبدیلی نیاز ندارن پس چرا ما که اینهمه با کمبود آب و فرونشست زمین و حفر چاههای غیر مجاز روبه رو هستیم اجازه میدیم در بخش کشاورزی بازهم چنین مسائلی رخ دهد؟

  • arjomand

    کار عاقلانه ای کرده چون خودش میدانسته که مردم او را با اردنگی چند ماه دیگر بیرون خواهند انداخت

  • بهنام

    به درک که میخواهد برود . مگر تا به حال چه گلی به سر مردم زده اند که حالا منت میگذارند و تهدید میکنند . مجلس تبدیل به طویله بزرگی شده که همه به فکر منافع و جیب خود هستند و دریغ از ذره ای عقل و شعور . نابود باد جمهوری پوسیده اسلامی و در راس آن ولی امر دزدان جهان ، خامنه ای جنایتکار .