ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله معترضان خشمگین به سفارت ترکیه در مسکو

یک روز پس از مرگ یک خلبان روس در پی سرنگونی هواپیمایش در حمله جنگنده‌های ترکیه، صدها تظاهرکننده معترض در مسکو با پرتاب سنگ به سفارت ترکیه حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.

یک روز پس از مرگ یک خلبان روس در پی سرنگونی هواپیمایش در حمله جنگنده‌های ترکیه، صدها تظاهرکننده معترض در مسکو با پرتاب سنگ به سفارت ترکیه حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند.

دست‌کم ۵۰۰ نفر در مقابل سفارت ترکیه در مسکو تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان خشمگین جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند. آن‌ها بعد از ظهر امروز، چهارشنبه ۲۵ نوامبر / ۴ آذر زیر نظر مأموران پلیس در برابر سفارت ترکیه، واقع در مرکز مسکو، گرد آمدند و علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شعارهایی سر دادند.

تظاهرکنندگان بطری و موشک‌های کاغذی به سمت سفارت ترکیه پرتاب کردند. برخی از آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «ترکیه بدون گاز باقی خواهد ماند» و «خنجر در پشت». ترکیه به گاز روسیه وابسته است و ۴۵ درصد از گاز طبیعی خود را از این کشور تأمین می‌کند. شعار «خنجر از پشت» تجمع‌کنندگان نیز اشاره به سخنان روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دارد که حمله جنگنده‌های ترکیه به هواپیمای سوخو روسیه را با همین توصیف بیان کرده بود.

معترضان که تعداد آن‌ها دست‌کم ۵۰۰ نفر بود پرچم‌های روسیه و سوریه را در مقابل سفارت ترکیه تکان می‌دادند.

یک رادیوی مستقل در مسکو به نام «اکو مسکوی» به‌نقل از شاهدان عینی گفته است که نیروهای انتظامی ده‌ها نفر را در این تظاهرات دستگیر کرده‌اند.

دولت ترکیه پیش از ظهر روز گذشته، سه‌شنبه ۲۴ نوامبر اعلام کرد که یک جنگنده سوخوـ۲۴ روسیه را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور در حوالی شهر یالان‌داغی سرنگون کرده است. دو خلبان این جنگنده با چتر نجات فرود آمدند اما نیروهای شورشی یکی از آن‌ها را کشتند. خلبان دیگر سالم بر زمین نشست و در عملیات نجات نیروهای روسی به پایگاه خود بازگشت. در این عملیات نجات یک سرباز روس کشته شد.

در پی این رویداد روابط روسیه و ترکیه پرتنش شد و سرگئی لاوروف از سفر امروز خود به ترکیه صرف نظر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    با کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم برادر مجاهد خلق ، سردار سلیمانی، در سرزمین شام درست قبل از نهار از ناحیه... مجروح شده اند و اینک در بیمارستان .... تحت عمل **** قرار دارند. امید آنکه این قهرمان ملی بعد از التیام زخم ....... به صفوف رزمندگان حافظ مرزهای ایران در ماوراء سرحدات منطقی کشور بپیوندند و با اخم هایی پر گره تر به نوشیدن دماء ملت دوست و همسایه ادامه دهند.

  • Farid

     بسیجی های برادر  پوتین ......