ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری دو مظنون به عملیات تروریستی در برلین

پلیس آلمان در یک عملیات ضدتروریستی، یک انجمن اسلامی در برلین را هدف قرار داد و دو مرد را به اتهام این‌که قصد داشتند «عملیات جدی خشونت‌باری» را به‌اجرا گذارند، دستگیر کرد.

پلیس آلمان شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر در یک عملیات ضدتروریستی، یک انجمن اسلامی در برلین را هدف قرار داد و دو مرد را به اتهام این‌که قصد داشتند «عملیات جدی خشونت‌باری» را به‌اجرا گذارند، دستگیر کرد.

پلیس آلمان در محله بریتز برلین ـ پنج‌شنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دو مرد بازداشت‌شده ۲۸ و ۴۶ سال سن دارند. پلیس به‌رغم آن‌که سلاح یا ماده منفجره‌ای از آن‌ها نیافته است اما می‌گوید دستگیرشدگان «با یک جنبش اسلامی در تماس بوده‌اند».

مقامات مسئول اطلاعات بیشتری از چگونگی مظنون شدن به این دو نفر ارائه نداده‌اند.

گفته می‌شود که این افراد نه در برلین که در شهر دورتموند قصد داشتند دست به عملیات تروریستی بزنند.

پلیس ابتدا بعد از ظهر پنج‌شنبه به دو دفتر یک انجمن اسلامی در منطقه شارلوتنبورگ، واقع در غرب برلین یورش برد اما در این دو مکان «اشیاء خطرناک» نیافت.

سپس در چارچوب همین پرونده، دو مرد در محله بریتز، در جنوب برلین بازداشت شدند. پلیس می‌گوید یک شی‌ مشکوک در یک وسیله نقلیه یافت شد اما بعد معلوم شد که خطری ندارد. هنگام عملیات پلیس بخشی از این محله برای احتیاط از ساکنان آن تخلیه شد.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پاریس، مقامات آلمانی بارها نسبت به احتمال عملیات تروریستی گروه‌های اسلامگرا در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند و در این مدت پلیس این کشور چند عملیات ضدتروریستی را در شهرهای مختلف انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.