ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان از تحصیل بازمانده‌اند

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت که کودکان پرخطری در جامعه وجود دارند و باید شناسایی شوند.

علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از بازماندن ۱۰۰ هزار کودک این استان از تحصیل خبر داد و گفت حدود ۳۰ درصد این دانش آموزان در شهرستان «سرباز» هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نخعی شنبه هفتم آذر در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سرباز گفت که استان سیستان و بلوچستان به دلیل «شرایط خاص» دارای بیشترین بی‌سواد و بازمانده از تحصیل در ایران است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان این که «آگاهی بخشی به جامعه مهم‌ترین عامل پیشگیری از اعتیاد است» گفت: «کودکان پرخطری در جامعه ما وجود دارند و باید شناسایی شوند.»

کمبود فضا نسبت به سرانه آموزشی، کمبود نیروی آموزشی و شرایط اقتصادی و معیشتی استان سیستان و بلوچستان دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان این استان به شمار می‌روند.

نخعی اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان بتواند «طرح جذب بازماندگان از تحصیل و سوادآموزی» را اجرا کند.

آموزش و پرورش این استان مرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود که ۱۴۹ هزار و ۳۹۵ کودک در این استان از تحصیل بازمانده‌اند.

در استان سیستان و بلوچستان ۷۴۰ هزار و ۸۸۷ نفر لازم التعلیم وجود دارد که تنها ۵۹۱ هزار و ۴۹۲ نفر از آنان مشغول به تحصیل هستند.

بیشترین بازماندگان از تحصیل در این استان در مقطع متوسطه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    به ***! آنهایی که تحصیل کرده اند هم تحفه ای نشده اند. مشکل بلوچها بیش از این حرف هاست