ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقدونیه در مرز خود به روی پناهجویان حصار می‌کشد

دولت مقدونیه می‌گوید قصد ندارد مرز خود را به طور کامل ببندد و هدف از کشیدن این حصار «هدایت موج کسانی است که به سوی باجه‌های کنترل مرزی هجوم می‌آورند».

سربازان مقدونیه برای آن‌که مانع از ورود مهاجران به مقدونیه شوند، در مرز این کشور با یونان حصارهای فلزی می‌کشند.

خبرگزاری رویترز، شنبه ۲۸ نوامبر/ هفتم آذر گزارش داد پلیس مقدونیه به روی پناهجویانی که چندین روز در مرز یونان تجمع کرده بودند گاز اشک‌آور و نارنجک بی‌حس کننده پرتاب کرد.

جمعیت کثیری از پناهجویان که در مرز یونان و مقدونیه گیر افتاده بودند، به سمت پلیس مقدونیه هجوم آوردند و شروع به پرتاب سنگ کردند.

این اقدام پناهجویان در پی آن صورت گرفت که یک پناهجوی مراکشی که سعی داشت به روی یک واگن قطار برود دچار برق‌گرفتگی و سوختگی شد.

در پی این درگیری سربازان مقدونیه حصاری فلزی به ارتفاع سه متر در مرز این کشور با یونان می‌کشند.

دولت مقدونیه می‌گوید قصد ندارد مرز خود را به طور کامل ببندد و هدف از کشیدن این حصار «هدایت موج کسانی است که به سوی باجه‌های کنترل مرزی که برای ثبت نام آنها تعبیه شده‌ است هجوم می‌آورند».

از دو هفته پیش مقدونیه و دیگر کشورهای حوزه بالکان اخراج «مهاجران اقتصادی» را آغاز کرده‌اند. مهاجران اقتصادی به آن دسته از پناهجویان گفته می‌شود که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کشور خود را ترک می‌کنند.

پس از حملات تروریستی به پاریس تعدادی از کشورهای اروپایی اعلام کردند که فقط به پناهجویان سوری، عراقی و افغان اجازه عبور می‌دهند.

سازمان‌های حقوق بشری به تصمیمات جدید اتخاذ شده در اروپا برای محدودیت در پذیرش پناهندگان اعتراض کرده‌اند.

با اجرای محدودیت‌های جدید برای پذیرش پناهجو، تعدادی از ایرانی‌ها، پاکستانی‌ها و مراکشی‌ها دست به اعتراض زدند. تعدادی از ایرانی‌ها در اعتراض به قوانین جدید لبان خود را دوختند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.