ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ولایتی: ایران هیچ طرحی را که دولت و ملت سوریه تأیید نکنند نمی‌پذیرد

ولایتی در گفت‌و گو با خبرنگاران نیز گفت که این سفر برای «اعلام حمایت ایران از سوریه در راستای حفظ حاکمیت ملی و دفاع از تمامیت ارضی این کشور» انجام شده است.

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبری ایران در امور بین الملل گفت: «ایران هیچ طرحی را که مورد تأیید دولت و ملت سوریه نباشد و منافع آنان را تأمین نکند نخواهد پذیرفت».

ولایتی در سفر به سوریه، پس از دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و ولید المعلم، وزیر امور خارجه این کشور، یکشنبه هشتم آذر در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فارس گفت: «وزیر امور خارجه سوریه گزارشی را از سفر خود به روسیه ارائه داد».

مشاور رهبری جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل با اشاره به این که «حامل سلام گرم و صمیمانه» علی خامنه‌ای، رهبری ایران به «دولت و ملت سوریه» است، تأکید کرد که «رئیس جمهوری سوریه و دیگر مقامات این کشور» به طور کامل از حمایت‌های «رهبری، دولت و ملت ایران» آگاهی دارند و «پیروزی‌ها و مقاومت ۵ ساله در برابر توطئه‌گران را نتیجه این حمایت‌ها می‌دانند».

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و گو با خبرنگاران نیز گفت که این سفر برای «اعلام حمایت ایران از سوریه در راستای حفظ حاکمیت ملی و دفاع از تمامیت ارضی این کشور» انجام شده است.

این دومین سفر ولایتی به سوریه در سال جاری به عنوان مشاور رهبری ایران است. او در اردیبهشت سال جاری نیز در سفری به سوریه با بشار اسد دیدار کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه تأکید می‌کنند که در پروسه انتقال قدرت سیاسی، بشار اسد نیز باید حضور داشته باشد.

مقامات جمهوری اسلامی گفته‌اند که تنها راه مقابله با داعش و دیگر گروه‌های اسلام‌گرای تندرو، تقویت دولت اسد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    دولت و ملت سوریه از نظر ولایتی یعنی رهبر معظم بشار اسد!