ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌گرفتن بخاری نفتی در مدرسه باعث سوختگی معلم شد

آتش گرفتن بخاری نفتی در مدرسه‌ای در یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی باعث سوختگی معلم شد.

آتش گرفتن بخاری نفتی در مدرسه‌ای در یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی باعث سوختگی معلم شد.

خبرگزاری فارس، امروز دوشنبه ۹ آذر گزارش داد این آتش‌سوزی که در مدرسه علی‌پور در روستای «قوپوز» شهرستان هشترود رخ داده باعث وحشت دانش‌آموزان شده و معلمی که این دانش‌آموزان را نجات داده از ناحیه دست دچار سوختگی شده است.

ابراهیم سلمانی، دهیار روستای «قوپوز» گفت که نبود امکانات اولیه برای مهار آتش در مدرسه باعث شده تا از کپسول‌های آتش‌نشانی دهیاری برای خاموش کردن آتش استفاده شود.

محمدرضا سلیم‌پور، بخشدار مرکزی هشترود نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت آموزش و پرورش هشترود در این حادثه «مقصر است» زیرا رئیس این اداره در حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی اعلام کرده بود که در منطقه هشترود هیچ‌گونه بخاری غیراستانداردی وجود ندارد.

او افزود: «بنا به دلایلی که من نمی‌دانم چیست، از طرف آموزش و پرورش خواسته شده بود که قضیه آتش‌سوزی مدرسه روستای قوپوز رسانه‌ای نشود.»

این اتفاق در حالی رخ داده که علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش ایران روز گذشته گفته بود: «امسال ۴۰ هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی خداحافظی کرده و برنامه‌ریزی کردیم که ظرف یکی دو سال آینده سیستم‌های گرمایشی مدارس را به‌طور کامل استانداردسازی کنیم تا دانش‌آموزان دیگر نگرانی بابت سیستم‌های گرمایشی مدارس نداشته باشند.»

سه سال پیش در ۱۵ آذر‌ ماه سال ۹۱، به دنبال آتش گرفتن بخاری یک کلاس ۳۷ نفره در مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر استان آذربایجان غربی، ۱۲ دانش‌آموز گرفتار شعله‌های آتش شدند. این دانش‌آموزان دچار سوختگی ۳۰ تا ۶۰ درصدی شدند. سوختگی‌هایی که بیشتر در ناحیه سر، گردن، صورت و سینه اتفاق افتاد.

پیش از این نیز در آذر ۱۳۸۵ هشت دانش‌آموز در روستای درودزن استان فارس دچار حادثه مشابه آتش‌سوزی در مدرسه شدند.

همچنین آبان‌ماه ۱۳۹۰ در چابهار، آبان‌ماه ۱۳۸۹ در روستای چاه‌رحمان سیستان و بلوچستان و آبان ۱۳۸۳ در روستای سفیلان استان چهارمحال و بختیاری حوادث مشابهی برای دانش‌آموزان رخ داده است.

مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور چندی پیش گفته بود ۷۵ هزار کلاس درس در ایران از «بخاری استاندارد» بی‌بهره مانده‌اند: «معنای این عدد این است که در کلاس‌های درس دست‌کم ۲۰۰ هزار دانش‌آموز، هنوز بخاری نفتی یا گازی می‌سوزد و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.»

در حال حاضر ۵۲۰ هزار کلاس درس در ایران دایر است. ۴۹۰ هزار مدرسه نیز پس از انقلاب بازسازی و ساخته شده‌اند. اکنون ۱۳ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه در ایران مشغول تحصیل هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.