ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست وزیر ترکیه: از روسیه عذرخواهی نمی‌کنیم‎

داوود اوغلو هشدار داد تا زمانی که روسیه و نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به طور جداگانه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) را بمباران می‌کنند، احتمال تکرار چنین حوادثی وجود دارد.

احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه ۳۰ نوامبر/۹ آذر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل ناتو در بروکسل اعلام کرد که هیچ توجیهی وجود ندارد که کشورش از روسیه بابت سرنگونی جنگنده این کشور عذرخواهی کند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر ترکیه گفت: «هیچ کشوری نباید از ما بخواهد که از روسیه عذرخواهی کنیم».

او همچنین هشدار داد تا زمانی که روسیه و نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به طور جداگانه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) را بمباران می‌کنند، احتمال تکرار چنین حوادثی وجود دارد.

علاوه بر این احمد داوداوغلو اظهار داشت: «حمایت از حریم هوایی و مرزهای ترکیه حق طبیعی این کشور است و کشور ترکیه تنها انجام وظیفه کرده است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی درباره این کنفرانس مطبوعاتی مشترک نوشت که نخست وزیر ترکیه در پاسخ به یکی از پرسش‌ها اعلام کرد که ترکیه بابت سرنگونی سوخوی روسیه از این کشور عذرخواهی نخواهد کرد.

سه‎شنبه هفته گذشته در پی شلیک یک جنگنده نیروی هوایی ترکیه به یک هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه این جنگنده سرنگون شد و لاشه آن در داخل مرز سوریه پیدا شد.

ترکیه جسد خلبان روس را تحویل داد

در همین حال ارتش ترکیه نیز اعلام کرد، جسد اولگ پشکوف، یکی از خلبان جنگنده سوخوی روسیه را به مسکو تحویل دادند.

به گزارش ارتش ترکیه جسد خلبان روس دوشنبه ۳۰ نوامبر توسط نیروی‌هوایی ترکیه با پرواز ویژه از فرودگاه آنکارا به مسکو فرستاده شد.

سرنگونی جنگنده سوخوی روسیه توسط ارتش ترکیه به تنش زیادی میان این دو کشور منجر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    خیلی خوب پوز روسیه را به خاک مالیدند .

  • حقیقتگو

    مگه هواپیمای روسی در سوریه گل و آبنبات پخش میکرذه؟ مگه روسیه از سقوط هواپیمای مالزی با چند ده سرنشین معذرت خواستند؟ و یا در کشتن مسلمانان یوگسلاوی معذرت خواستند؟ یا در جنایتی که سالها در افغانستان کردند معذرت خواستند؟ و یا در چپاولگری و تجاوزات در کشورهای بلوک شرق اروپا کردند معذرت خواستند؟ ترکیه نباید به هیچ وجه معذرت خواهی کند. روسیه باید از دربدر کردن میلیونها سوریه و شریک کشتار کردن صدها هزار سوریه نشین معذرت بخواهد. روسیه و روسی نژادها همیشه با زبان نژاد پرستانه و زور سخن گفته اندو خودشان ارباب کره زمین نشینان می دانند.