ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارشاد اسلامی: هنرمندانی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند مجازات می‌شوند

وزارت ارشاد اسلامی مسئولیت فهرست خوانندگان منع شده از فعالیت هنری را به عهده گرفت و از هنرمندان خواست که با شبکه‌های ماهواره‌ای مصاحبه نکنند.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی هنرمندان عرصه موسیقی را تهدید کرد که چنانچه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران همکاری کنند، قوه قضائیه آن‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و وزارت ارشاد اسلامی هم از صدور مجوز برای آلبوم‌های موسیقی این گروه از هنرمندان خودداری می‌کند.

موسیقی پاپ: یکی از پرطرفدارترین گونه‌های موسیقی در ایران

حسین نوش‌آبادی در نشست خبری ۹ آذر خود تأیید کرد که تعدادی از خوانندگان ایرانی از ادامه فعالیت هنری منع شده‌اند. او هشدار داد: «حرف ما با کسانی است که آگاهانه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی مصاحبه می‌کنند یا برای محصولات‌شان با آن‌ها ارتباط دارند. تذکرات لازم به آن‌ها داده شده و اگر بر این همکاری اصرار کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای گرفتن مجوز و اجراهای بعدی با مشکل روبه‌رو می‌شوند.»

در مهر سال جاری سایت اعتماد ملی گزارش داده بود که ۲۴ خواننده ایرانی به دلیل همکاری با رادیو جوان از ادامه فعالیت هنری منع شده‌اند. در میان این خوانندگان این نام‌ها به چشم می‌خورد: فرزاد فرزین، سیروان و زانیار خسروی، رضا صادقی، محسن یگانه، سعید و مهدی مدرس، شهرام شکوهی، محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، علی لهراسبی، گروه چارتار، همایون شجریان و حافظ ناظری.

پس از انتشار این خبر گروهی از این خوانندگان نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی نوشتند و رییس جمهوری اسلامی را به اصل ۱۶۹ قانون اساسی ارجاع دادند و گفتند که انتشار آثار آن‌ها در سایت «رادیو جوان» برای آن‌ها مسئولیتی به وجود نمی‌آورد. امضاءکنندگان این نامه از حسن روحانی خواسته‌ بودند با از میان برداشتن تبعیض‌های رسانه‌ای از محصولات موسیقی مجاز در ایران حمایت بیشتری کند.

حسین نوش‌آبادی در نشست خبری ۹ آذر خود گفت هنرمندان موظف‌اند مراقب باشند که آثارشان در شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران پخش نشود.

سخنگوی ارشاد اسلامی همچنین گفت: «کسانی که ارتباط رسمی با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران ندارند مشمول برخوردها و ممنوعیت‌ها نخواهند شد.»

با وجود آنکه وزارت ارشاد اسلامی ابتدا فهرست خوانندگان ممنوع از ادامه فعالیت هنری را کتمان کرده بود، اکنون حسین نوش‌آبادی با صراحت می‌گوید: «فهرستی که قبلاً از ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان منتشر شد، توسط وزارت ارشاد تصویب شده.»

امضاءکنندگان نامه سرگشاده به حسن روحانی، در اعتراض به این رویکردها از رییس جمهوری اسلامی پرسیده بودند: «چگونه می‌توان بدون هیچ مدرک، تفهیم اتهام و دادگاهی صدها نفر را از کار بی‌کار کرد؟»

بیشتر بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.