ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرایط سفر به آمریکا دشوارتر شد

پس از حملات تروریستی به پاریس، واشنگتن شرایط سفر بدون روادید به آمریکا را دشوارتر کرد. شهروندان ۳۸ کشوری که بدون روادید می‌توانند وارد خاک ایالات متحده شوند از این پس به‌شدت کنترل امنیتی خواهند شد.

پس از حملات تروریستی به پاریس، واشنگتن شرایط سفر بدون روادید به آمریکا را دشوارتر کرد. شهروندان ۳۸ کشوری که بدون روادید می‌توانند وارد خاک ایالات متحده شوند از این پس به‌شدت کنترل امنیتی خواهند شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز دوشنبه ۳۰ نوامبر / ۹ آذر ضمن اعلام این خبر افزود در آینده در مورد روادید الکترونیکی برای سفر به آمریکا، باید اطلاعات درباره متقاضیان ساکن کشورهایی که به‌عنوان «محل بازگشت تروریست‌ها» شناخته شده‌اند، جمع‌آوری شود. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و وزارت امنیت داخلی فهرست کشورهای مشکل‌دار را به صورت منظم به‌روز خواهند کرد.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی که داده‌های گذرنامه مسافران خود را به‌طور مناسب بررسی نکرده باشند می‌بایست با هماهنگی با کنگره آمریکا از پنج هزار تا ۵۰ هزار دلار جریمه شوند.

افزون بر این، داده‌های بیومتریک (سیستم تشخیص هویت)، از جمله اثر انگشت مسافران، با کنترل بیشتری جمع‌آوری می‌شوند. در این زمینه در تبادل چنین اطلاعاتی با کشورهای هم‌پیمان این داده‌ها با سخت‌گیری بیشتری مورد بازبینی قرار خواهند گرفت.

در میان ۳۸ کشوری که شهروندان آن‌ها در سفر به آمریکا کنترل بیشتری خواهند شد نام بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز دیده می‌شود.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر به پاریس که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شد، قانون سفر ۹۰ روزه بدون روادید به آمریکا در داخل این کشور مورد انتقاد قرار گرفت. برخی از اعضای کنگره آمریکا درخواست کردند که این قانون در مورد کشورهایی که با مقامات آمریکایی همکاری نمی‌کنند کنار گذاشته شود.

در سال ۲۰۱۲ تعداد کسانی که با قانون سفر بدون روادید به آمریکا سفر کرده بودند ۱۹,۱ میلیون نفر بود که این تعداد ۴۰ درصد تمام سفرهای از خارج به آمریکا را شامل می‌شد.

سفر بدون روادید به آمریکا بیشتر از اروپا و آسیا صورت می‌گیرد و بیشتر آن سفرهای تجارتی و گردشگری است. مسافران این نوع سفرها بیشتر خواهان سفرهای کم دردسرتر و سریع‌تر هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    درهای آمریکا بروی کسی بسته نیست و هنوز هم از بزرگترین مهاجر پذیرهای دنیاست. ولی این دلیل نمی شود مرزهای خود را به روی هر بی سرو پایی بگشاید.

  • علی

    آمریکا که فریاد جهانی‌سازی سر‌می‌داد اکنون تروریست را جهانی‌سازی کرده و درهای خودش را هم بسته.