ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج نفر در اثر انفجار بمب در استانبول زخمی شدند

انفجار یک بمب دست‌ساز در نزدیکی دهانه مترو در محله بایرام پاشا برای چند ساعت رفت و آمد قطارهای زیرزمینی را متوقف کرد. مسئولیت این اقدام را کسی بر عهده نگرفته است.

در یک بمب‌گذاری در استانبول، پنج نفر زخمی شدند. انفجار در نزدیکی دهانه مترو در محله بایرام پاشا صورت گرفت و برای مدتی رفت و آمد قطارهای زیرزمینی را متوقف کرد.

انفجار بمبی دست‌ساز در پل روگذر یک محله اروپایی استانبول، رفت و آمد در شهر را مختل کرد و به زخمی شدن پنج نفر منجر شد.

خبرگزاری دوغان و روزنامه حریت به نقل از محافل امنیتی ترکیه نوشتند که مواد منفجره در یک لوله در پل عابر پیاده اطراف ایستگاه مترو جاسازی شده بود.

خبرگزاری "دوغان" نوشت عامل انفجار یک بمب دست‌ساز بود. دوربین‌های کنترل محوطه ایستگاه صحنه انفجار و زبانه کشیدن آتش را ضبط کرده‌اند.

پس از این انفجا‌ر، حرکت تمامی قطارهای زیرزمینی استانبول برای مدتی متوقف شدند. در نخستین گزارش‌ها گمانه‌زنی شده بود که یک ترانسفورماتور برق منفجر شده است.

ترکیه در ماه‌های گذشته چند مرتبه در وضعیت آماده باش امنیتی قرار گرفته است. در اکتبر، میتینگ صلح کردها و هواداران حزب دمکراتیک خلق‌ها در آنکارا با بمب‌گذاری به خون کشیده شد. این سوءقصد دستکم ۱۰۰ نفر را به کام مرگ برد. پیش از آن و در ماه ژوئیه نیز در شهر مرزی سوروچ، حمله‌ای انتحاری به کشته شدن حداقل ۳۰ نفر انجامید. این افراد جوانانی بودند که قصد رفتن به کوبانی برای کمک به بازسازی این شهر را داشتند.

در هر دو سوءقصد، داعش مظنون اصلی شناخته شد. به موازات حمله انتحاری در سوروچ، کشمکش نیروهای حزب کارگران کردستان با نیروهای دولتی ترکیه بالا گرفت و پس از آن آتش‌بس توافق شده بین پ‌ک‌ک و دولت ترکیه شکسته شد.

هنوز کسی یا گروهی مسئولیت انفجار استانبول را بر عهده نگرفته است. پ‌ک‌ک در گذشته مسئولیت برخی بمب‌گذاری‌ها را پذیرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.