ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باهنر: اصلاح‌طلبان خطری نباشند به توافق اصولگرایان نیازی نیست

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران و دبیرکل گروه «جبهه پیروان خط امام و رهبری» گفت اگر اصولگرایان خطری از جانب اصلاح‌طلبان احساس نکنند نیازی به توافق همگانی میان کاندیداهای اصولگرایان نیست.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران و دبیرکل گروه «جبهه پیروان خط امام و رهبری» گفت اگر اصولگرایان خطری از جانب اصلاح‌طلبان احساس نکنند نیازی به توافق همگانی میان کاندیداهای اصولگرایان نیست.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا باهنر در نشست هم‌اندیشی اصولگرایان استان خراسان رضوی درباره انتخابات مجلس دهم گفت: «اگر می‌خواهیم مجلس دهم هم همانند مجلس کنونی اصولگراها اکثریت آراء را در دست داشته باشند باید دلمان آرام باشد.»

او با بیان این‌که «باید ترکیب مجلس دهم هم همانند مجلس نهم باشد»، افزود: «اگر خطری از سوی اصلاح‌طلبان احساس نمی‌شود این ایرادی ندارد که چند نفر از اصولگراها با هم رقابت کنند، ما و حاکمیت هم در مجلس برای فرد منتخب فرش قرمز پهن می‌کنیم اما اگر تردید دارید که با حضور چند اصولگرا ممکن است یک اصلاح‌طلب به مجلس برود همه ما مسئول هستیم و باید به اجماع برسیم.»

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از چندی پیش فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای کسب کرسی‌های مجلس آینده با برگزاری نشست‌هایی آغاز کرده‌اند. اصلاح‌طلبان می‌گویند که برگزاری نشست‌های‌شان با موانعی از سوی نهادهای حکومتی روبه‌رو است اما اصول‌گرایان چنین موانعی بر سر راه ندارند.

احزاب اصولگرا می‌گویند به دنبال «وحدت و ائتلاف» هستند تا اکثریت مجلس دهم را در دست بگیرند. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان نیز تلاش می‌کنند تا از طریق ائتلاف با چهره‌‌های معتدل و میانه‌رو نگذارند که مجلس دهم شبیه مجلس نهم شود. اکثریت کرسی‌های مجلس نهم در اختیار نمایندگان مخالف دولت است.

محمدرضا باهنر، ۲۹ مهرماه سال جاری نیز گفته بود اصولگرایان باید طوری عمل کنند که حتی اصلاح‌طلبان معتدل هم نتوانند به مجلس دهم راه پیدا کنند.

اتحاد فراگیر افراد و گروه‌های اصولگرا تقریباً در هیچ یک از انتخابات سال‌های اخیر ایران شکل نگرفته است و به‌رغم تبلیغات گسترده آن‌ها برای نزدیکی بیشتر، این گروه‌ها همواره در هیأت‌ها و دسته‌های گوناگون در انتخابات شرکت کرده‌اند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    اینهمه اصلاح طلب کجایند؟  چرا ساکتند؟  چرا حتی بر علیه ادامه حصر اعتراض نمیکنند؟ فقط التماس میکنند اجازه بدهند چند نفریشان که توبه ۸۸ کرده اند ( مثل عارف)  به مجلس استصوابی راه دهند تا در جهان بوق دموکراسی در حکومت ولی فقیه بزنند؟!!