ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه قانون اساسی اسپانیا استقلال کاتالونیا را رد کرد

دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد که قطعنامه‌ اخیر پارلمان کاتالونیا درباره استقلال این منطقه را نپذیرفته است.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعلام کرد که قطعنامه‌ اخیر پارلمان کاتالونیا درباره استقلال این منطقه را نپذیرفته است.

به‌گزارش رویترز، دادگاه قانون اساسی اسپانیا امروز چهارشنبه دوم دسامبر / ۱۱ آذر قطعنامه پارلمان کاتالونیا در روز ۹ نوامبر / ۱۸ آبان را رد کرد. قطعنامه پارلمان کاتالونیا زمان برای استقلال این منطقه را حداکثر تا سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته بود.

قطعنامه پارلمان کاتالونیا، قطعنامه‌ای تاریخی و بی‌سابقه بود که در ۹ بند تصویب شد. در این قطعنامه از «راه‌اندازی روند ایجاد یک دولت کاتالان در قالب یک جمهوری» صحبت شده بود که استقلال‌طلبان در نظر داشتند تا ۱۸ ماه این روند را به پایان برسانند.

این قطعنامه از روز ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان مسکوت مانده بود تا دادگاه قانون اساسی نظر خود را اعلام کند. با این حال رهبران کاتالان آشکارا اعلام کرده بودند که با قضاوت منفی دادگاه قانون اساسی کاری نخواهند داشت.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا پیش از رأی دادگاه قانون اساسی گفته بود که قطعنامه پارلمان کاتالونیا «نافرمانی» از تصمیم نهادهای دولتی است. او افزوده بود: «حق حاکمیت به همه مردم اسپانیا تعلق دارد و نمی‌توان آن را تقسیم کرد (...) این تنها به واکنش درباره قطعنامه مصوبه پارلمان مربوط نیست، بلکه به دفاع از تمامیت ارضی کشور مربوط است.»

کاتالونیا ۷,۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را در دست دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.