ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۴۲درصدی تولید خودرو در ایران

تولید خودرو در ایران به‌رغم حمایت‌های دولت همچنان روند کاهشی دارد. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که رشد تولید خودروسازان در آبان امسال ۴۲ درصد کم شده است

به رغم حمایت ویژه دولت از صنایع خودروسازی، تولید خودرو در ایران همچنان رو به کاهش است.

بر پایه گزارش رسمی منتشر شده از سوی انجمن خودرو‌سازان ایران، تولید خودرو در آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است.

خودرو سازان ایران در آبان امسال ۵۵ هزار و ۴۹۳ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند در حالی که تولید خودرو در آبان سال گذشته ۹۶ هزار و ۲۲۳ خودرو بوده است.

بر اساس این گزارش تولید گروه صنعتی ایران خودرو در آبان امسال ۷. ۴۸ درصد و تولید گروه سایپا ۳۵ درصد افت کرده است.

همچنین تولید خودرو در هشت ماهه نخست امسال رشد منفی ۲. ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع خودرو سازی ایران از تابستان امسال با بحران عدم تقاضا روبرو شده‌اند. دولت به منظور مقابله با «کمپین نه به خودرو داخلی» و حمایت از صنایع خودرو سازی، دو ماه پیش تسهیلات خرید خودرو را افزایش داد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، افزایش تسهیلات تا سقف ۲۵ میلیون تومان، تقاضا برای خرید خودرو را برای مدت کوتاهی افزایش داد. به‌گونه‌ای که بیش از ۱۱۰ هزار خودرو در شش روز به فروش رفت، اما کار‌شناسان اقتصادی اثرگذاری این اقدام را کوتاه مدت ارزیابی کردند.

شرکت‌های خودرو سازی ایران به‌رغم حمایت دولت، با زیان انباشته و بدهکاری روبرو هستند. بدهی شرکت سایپا ۱۲ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان و بدهی شرکت ایران خودرو ۷۸۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یک راه حل ساده : میتوانند از ظرفیت ماشین آلات در زمینه تولید آفتابه و دمپایی ابری و صادرات آن به اقصی نقاط جهان با برند ایران خودرو و سایپا استفاده بهینه نمایند .