ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات هوایی بریتانیا در سوریه آغاز شد

پارلمان بریتانیا پس از ساعت‌ها بحث شرکت این کشور در حملات هوایی علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) را تصویب کرد. ساعاتی بعد نخستین حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در سوریه اجرا شد.

پارلمان بریتانیا پس از ساعت‌ها بحث شرکت این کشور در حملات هوایی علیه گروه «دولت اسلامی» (داعش) را تصویب کرد. ساعاتی بعد نخستین حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در سوریه اجرا شد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، ابتدا پارلمان بریتانیا با ۳۹۷ رأی موافق در مقابل ۲۲۳ رأی مخالف به شرکت بریتانیا در عملیات هوایی در خاک سوریه رأی مثبت داد. خارج از پارلمان صدها نفر از مخالفان جنگ علیه این اقدام تظاهرات کردند.

بریتانیا پیش از این در عملیات ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا علیه داعش در عراق شرکت داشت.

پس از موافقت پارلمان با شرکت بریتانیا در عملیات هوایی در سوریه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور  در صفحه توئیتر خود نوشت: «پارلمان تصمیم درستی برای حفظ امنیت بریتانیا گرفت.»

همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز از تصمیم پارلمان بریتانیا استقبال کرد و این کشور را یکی از مهم‌ترین هم‌پیمان‌های ایالات متحده در نبرد با داعش خواند.

در ماه اوت سال ۲۰۱۳ پارلمان بریتانیا از تصویب طرح کامرون برای عملیات نظامی در سوریه خودداری کرد. در آن زمان نخست‌وزیر بریتانیا قصد داشت نیروهای نظامی رژیم بشار اسد را بمباران کند، این‌بار تصمیم‌گیری پارلمان نه علیه حکومت اسد که علیه داعش خواهد بود.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر به پاریس که منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، تمایل نمایندگان پارلمان بریتانیا به شرکت در عملیات نظامی علیه داعش بیشتر شد.

از زمان حملات تروریستی به پاریس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تلاش کرده است تا ائتلاف جهانی علیه داعش را گسترش دهد و شرکت کشورهایی چون بریتانیا و آلمان در عملیات نظامی علیه داعش در سوریه نتیجه این تلاش‌هاست.

با این حال شرکت بریتانیا در جنگ سوریه مخالفت‌هایی در میان نیروهای ضدجنگ بریتانیا داشته است و در روزهای گذشته این نیروها چند بار دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.