ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام کارگری: دستمزد کارگران یک هفته هم دوام نمی‌آورد

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید دستمزدی که هم‌اکنون کارگران ایرانی دریافت می‌کنند، «یک هفته هم دوام نمی‌آورد.»

هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید دستمزدی که هم‌اکنون کارگران ایرانی دریافت می‌کنند، «یک هفته هم دوام نمی‌آورد.»

ابوی به خبرگزاری تسنیم گفت حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می‌گیرند یک هفته هم دوام نمی‌آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب، ‌ تحصیل و مسکن آن‌ها می‌شود.

به‌گفته او، شرایط زندگی برای کارگران «آن‌قدر سخت شده» که تعداد افراد شاغل در «بسیاری از خانواده‌ها» به بیش از یک نفر افزایش پیدا کرده و حتی افراد شاغل نیز برای تأمین مخارج زندگی، به شغل دوم و سوم روی می‌آورند.

بر پایه اعلام مرکز آمار ایران در سال گذشته، هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان بود اما دستمزد کارگران ۶۰۹ هزار تومان تعیین شد. دستمزد کارگران در سال جاری نیز ۷۱۲ هزار تومان است.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: «انجام چند شغل توسط یک فرد باعث گرفتن فرصت‌های شغلی از افراد فاقد کار می‌شود و به گسترش بیکاری دامن می‌زند.»

فعالان کارگری بر این باورند که هزینه ماهیانه هر خانوار چهار نفره بیش از سه میلیون تومان است و بر همین اساس شکاف بین درآمد‌ها و هزینه‌های خانوارهای کارگری به بیشترین حد خود رسیده است.

افزون بر سطح درآمد پایین کارگران، در موارد زیادی نیز پرداخت دستمزد کارگران یا با تأخیر مواجه می‌شود و یا این‌که کارگران به دلیل قراردادهای موقت از کار اخراج می‌شوند.

جمعیت کارگری در ایران ۱۳ میلیون تن برآورد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.