ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: پاسخ ترکیه تنها ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی نخواهد بود

پوتین می‌گوید می‌دانیم چه کسانی در ترکیه از نفت غارت شده درآمد دارند. اردوغان گفته در صورت اثبات همدستی دولتش با قاچاق نفتی داعش استعفا می‌دهد.

در حالی‌که روسیه بر همدستی دولت ترکیه در صادرات نفتی داعش اصرار می‌کند، اردوغان می‌گوید در صورت اثبات این امر استعفا می‌دهد. سخنگوی پنتاگون نیز ادعای روسیه را مضحک خواند.

صبح پنجشنبه سوم دسامبر، پوتین در پیام سالانه خود در مجلس روسیه، حملات سنگینی به ترکیه کرد. او گفت می‌دانیم چه کسانی در ترکیه از نفت غارت شده درآمد دارند و شبه‌نظامی استخدام می‌کنند. رئیس جمهوری روسیه افزود ترک‌ها به خاطر سرنگونی سوخو ۲۴ هزینه گزافی خواهند پرداخت: «ترکیه تنها با ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و محدودیت شرکت‌های ساختمانی خود روبرو نخواهد شد.»

این سخنان یک روز پس از نشست مطبوعاتی دو مقام ارشد نظامی روسیه و متهم کردن دولت ترکیه به همدستی در قاچاق نقتی داعش ادا شده‌اند. پوتین قبلا دستور تحریم واردات ترکیه به روسیه را داده است.

چهارشنبه دوم دسامبر، سرگئی رودسکوی، رییس اداره عملیاتی ستاد کل ارتش روسیه در نشستی خبری گفت ترکیه برای جلوگیری از مبادله غیرقانونی نفت از سوی داعش، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از رودسکوی نوشت داعش دستکم از ۸۵۰۰ کامیون نفتکش برای فروش غیرقانونی روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت استفاده می‌کند.

در این نشست فیلمی ویدئویی بررسی شد که تردد تانکرهای نفت داعش به خاک ترکیه را نشان می‌دهد. رودسکوی گفت: «مرز سوریه با ترکیه در این بخش تحت کنترل گروه‌های مرتبط با جبهه النصره است. صدها تانکر روزانه از این مرز عبور می‌کنند و بازرسی از آنها انجام نمی‌گیرد.»

ترکیه: تصاویر ماهواره‌ای جعلی هستند

اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با تکذیب این اتهام گفت در صورتی که این ادعاها ثابت شوند، فورا از سمت خود کناره می‌گیرد. او افزود: «ترکیه وجدان خود را از دست نداده تا از تروریست‌ها نفت بخرد.»

هم‌زمان، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه پس از نشان دادن تصاویر ماهواره‌ای مربوط به مسیرهای حمل و نقل نفت از سوریه، از ترکیه خواست امکان دسترسی به این محل‌ها را برای کارشناسان فراهم سازد. آنتونوف گفت: «این تصاویر و اطلاعات تنها بخشی از اطلاعات به دست آمده در باره حمایت محافل حاکم بر ترکیه از تروریست‌ها هستند.» دولت ترکیه می‌گوید تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده، جعلی هستند.

وزارت دفاع آمریکا نیز به سخنان دو مقام نظامی روسیه واکنش نشان داد. استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گفت قاچاق نفت عراق از طریق مرز ترکیه و همکاری خانواده اردوغان با داعش در این امر "اتهامی مسخره" است. در حالی که ترکیه در مورد قاچاق نفت مناطق تحت کنترل داعش در سوریه زیر ضربه است، استیو وارن در مورد قاچاق نفت از عراق به ترکیه توضیح داد و گفت قاچاق نفت عراق از سال‌ها قبل وجود داشته و داعش هم از محل فروش نفت عراق درآمد دارد: «اما اردوغان و خانواده‌اش در این موضوع نقشی ندارند.»

عکس بلال اردوغان

بحث ارتباط خانواده اردوغان با داعش، به انتشار تصویری از پسر اردوغان با چند فرد دیگر دور یک میز باز می‌گردد. افراد حاضر در این تصویر چهره‌ای شبیه پیکارجویان «دولت اسلامی» دارند اما رسانه‌های نزدیک به دولت ترکیه گفته‌اند که عکس در یک کبابی در استانبول گرفته شده و افراد منتسب به "سران داعش"، صاحبان آن هستند؛ کباب‌خانه‌ای به نام "جگرستان".

دختر اردوغان نیز متهم شده که ناظر بر تجهیز بیمارستانی بوده که در نزدیکی مرز سوریه برای مداوای اسلامگرایان مجروح دایر شده است.

در واکنش به این خبرها، لاله افتخاری، نماینده مجلس ایران نامه‌ای به همسر اردوغان نوشت و او را به خاطر سکوت در برابر عکس یادگاری فرزندش با نیروهای داعش ملامت کرد. این نامه سرگشاده پس از آن نوشته شد که هویت دو برادر مالک کبابی جگرستان در استانبول علنی شده بود.

ولادیمیر پوتین دوشنبه ۳۰ نوامبر گفته بود روسیه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهند نفت از مناطق تحت کنترل داعش به ترکیه ارسال می‌شود و از این طریق واردات گسترده، غیرقانونی و صنعتی به خاک ترکیه صورت می‌گیرد. او حمله هوایی ترکیه به جنگنده روسی را «خطای بزرگ» ترکیه خواند و گفت ترکیه با این اقدام می‌خواست این منبع نفتی خود را حفظ کند.

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه در نخستین‌ واکنش‌ها به ماجرای سرنگونی سوخو-۲۴، این اقدام را ناشی از بمباران پالایشگاه‌های نفتی داعش توسط نیروی هوایی روسیه خوانده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • aria

    پوتین جنایتکار و بزرگ شده در لجن زار کمونیسم، مردم روسیه را همانگونه که احمدی نژاد ایرانیان را به گدایی کشاند، به فقر و فلاکت بیشتر می کشاند. جمهوری خرافی ایران هم تنها چیزی که آشکار کرد، سرسپردگی و نوکری تام برای ارباب روسی اش بود چیزی جدیدی کشف نشد، همه می دانند کل نظام جمهوری شیطانی ایران ، مزدور و سرسپرده روسیه است.

  • علی

    باسلام وخسته نباشید.. مدت زمان زیادی طول نکشیدتا ایران دستهای پشت پرده حمایت بی دریغ چندکشورازگروههای تروریسم ووهابی راروکرده وآبروی این کشورها رامضحکه وملعبه اذهان عمومی دنیا نمود... چراکه آخرت کارمنافقین وجانیان وحشی وحامیانشون همینه.. اون چندکشورکاملا مشخص وواضح هستند این اخبارکتمان نمودن هم فقط ازسراستیصال ومفلوک بودنه.. عاجزشدن چون فرزندنامشروعشون درسوریه وعراق توسط فرزندان حزب الله وشخص سردارسلیمانی ویارانش ودلاوران شیرصفت ایران درحال نابودشدنه. درحالی که این شیاطین برای این فرزندحرامشون سرمایه گذاری چندده میلیارد دلاری انجام داده بودن که بهره اش ببرن تیرشون توسط ایران به سنگ خورده.. هههههههههه بدجورسوزش داره براشون باورشون نمیشه حتی برای نجات داعش مردم خودشونوهم منفجرمیکنن تاباهرقیمت وبهانه ای واردخاک سوریه وعراق بشن وسرکردگان داعش رو که کلی اطلاعات ازحامیانشون دارن سربه نیست کنن تااطلاعات پدران ومادرانشون که اونو بدنیا آوردن مخفی باقی بمونه... کوس رسوایی غرب وحامیان داعش وترورووحشی گری خیلی وقته درعالم نواخته شده.. ترکیه. عربستان سعودی. اردن. قطر. امارات عربی متحده. مصر. رژیم اشغالگرقدس. فرانسه. انگلستان وآمریکای شیطان حامیان وگردانندگان اصلی داعش بوده وهستند.. همه دنیاهم این حقیقت رو میدونن. پس کتمان ولاپوشونی هیچ فایده ای نخواهد داشت مردانه اعتراف کنید همین...... بای

  • عسکر تاجیک

    به نظر من هم اکنون ، امپراطوری ترکیه با ریاست جمهوری جناب رجب طیب اردوغان به قوی ترین کـشـور اسلامی منطقه تبدیل شده ، و با در نـظر گرفـتـن این نکته که حـدود سـی درصد از مـردم ترکیه به طیف سنی های تـنـدرو تـعـلـق دارند و جناب اردوغان و داوود اوغلو نیز با قاطعیت از اندیشه های اهل تـسـنـن دفاع کرده و دفاع می کنند و جناب داوود اوغلو نیز هم به سکولاریـسـم حمله می کند و همزمان به اندیشه های اومانیستی هم می تازند. در چنین شرایطی برای اینکه شاهد شنیده شدن یک صدای یکپارچه از جهان اسلام باشیم ، بهتر است برای وحدت شیعه و سنی ، هر چه سریعتر پـیـشــقـدم شویم لذا در چنین شرایطی ، به نظر بنده ، اتحاد ایران با اردوغان ، بهترین راهی است که من آن را پیشنهاد می کنم . چون حمایت ایران از اردوغان، یقینا سبب یکپارچگی بهتر جهان اسلام شده و در ضمن مـشـت محکمی اسـت بر دهان سـکـولاریـسـم و اومانـیـسـم. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز که حقیقتا سـیاسـتــمـداری با هـوش، با درایــت و با ذکاوت هستند ، اتحاد ایران با ترکیه و عربستان را در همین راستا ارزیابی می کنند و به همین جهت بحث دوستی با عربستان و ترکیه را پیش می کشند تا انشاالله ، به زودی شاهد ظهور و بروز یک ابر قدرت اسلامی در منطقه باشیم . سلام و درود بر هاشمی

  • Reza

    تمام داعشی ها به ترکیه می روند و با حمایت مالی عربستان و نظامیان آمریکائی در ترکیه دوره های کوتاه می بینند و به سوریه اعزام می شوند.ترکیه دارد نقش پاکستان را در دوران حمله آمریکا به افغانستان را بازی می کند و آقای اوردغان جای پرویز مشرف را بازی می کند.