ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیایش مسلمانان یک شهر کانادا در کنیسه یهودیان

در پی به آتش کشیده شدن تنها مسجد شهر پیتربورو، واقع در استان انتاریو کانادا، مسلمانان ساکن این شهر اکنون برای نیایش به تنها کنیسه شهر می‌روند.

در پی به آتش کشیده شدن تنها مسجد شهر پیتربورو، واقع در استان انتاریو کانادا، مسلمانان ساکن این شهر اکنون برای نیایش به تنها کنیسه شهر می‌روند.

کیک تقدیمی یهودیان کنیسه «بث اسرائیل» به مسلمانان در شهر پیتربورو ـ نماز جمعه ۲۷ نوامبر / ۶ آذر در این کنیسه

به‌گزارش بخش «ناظران» شبکه فرانس۲۴، افراد ناشناس با پرتاب کوکتل مولوتوف مسجد «السلام» شهر پیتربورو را در روز شنبه ۱۴ نوامبر / ۲۳ آبان، فردای ترورهای پاریس، به آتش کشیدند و پلیس این اقدام را یک عمل مجرمانه خواند.

خسارات وارده بر اثر این حمله حدود ۵۶ هزار یورو تخمین زده شد.

در پی این اقدام مسئولان کنیسه «بث اسرائیل» که تنها کنیسه یهودیان در پیتربورو است به مسلمانان شهر پیشنهاد دادند که برای نیایش دینیِ خود به کنیسه آن‌ها بروند.

لری گیلمن، مدیر این کنیسه در این‌باره گفت: «ما در شهر کوچکی زندگی می‌کنیم و آن‌ها همسایه‌های ما هستند و این خیلی طبیعی است که به آن‌ها کمک کنیم.»

کنزو عبدالله، مدیر انجمن مسلمانان شهر و مسئول مسجد «السلام» گفت: «این نخستین بار بود که به مسجد شهر حمله می‌شد. اما ما حمایت‌ها و پیام‌های همبستگی بسیاری دریافت کردیم. شهرداری، کنیسه و کلیسا اعلام کردند که حاضرند فضایی در اختیار ما قرار دهند تا ما بتوانیم فعالیت‌های خود را ادامه دهیم.»

روز جمعه گذشته حدود ۱۵۰ تن از مسلمانان شهر به کنیسه «بث اسرائیل» رفتند و نماز جمعه خود را در آن‌جا خواندند.

کنزو عبدالله می‌گوید: «وقتی لری گیلمن به ما پیشنهاد داد که به کنیسه برویم ابتدا از خود پرسیدم چگونه می‌توانیم در آن‌جا مراسم نماز را سازماندهی کنیم چون به فرش احتیاج داشتیم، باید رو به قبله نماز می‌خواندیم و... در نهایت روز جمعه در سالن هم‌کف نماز خواندیم و همه چیز با کمک مردم کنیسه به‌خوبی پیش رفت و ما بسیار سپاسگزاریم.»

به‌گفته یک امام جماعت در شهر تورنتو این نخستین‌باری است که آیین نماز جمعه مسلمانان در یک مکان دینی یهودی در کانادا برگزار می‌شود هر چند که برخی از مسلمانان پیش از این در این کنیسه نیایش کرده بودند.

در شهر پیتربورو و حومه آن ۸۰۰ مسلمان و ۵۰۰ یهودی زندگی می‌کنند. جمعیت این شهر ۱۳۵ هزار نفر است.

فیلمی از نماز جمعه مسلمانان شهر پیتربورو کانادا در کنیسه «بَث اسرائیل»:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش

    بهترین واکنش ممکن را انجام دادند. پاسخ خوبی به تندروهای غربی و به مراتب پیام بسیار روشنی برای تندروهای مسلمان که خواب بیخودی نبینن

  • بهـروز

    دعوت دشمنان به خانه خود نشانه آرزوی مرگ ا ست.