ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان به عملیات ضد داعش در سوریه می‌پیوندد

پارلمان آلمان ماموریت این کشور در ائتلاف جهانی علیه داعش را با اکثریت بالا تصویب کرد. ۱۲۰۰ سرباز آلمانی تا پایان سال ۲۰۱۶به این ائتلاف خواهند پیوست.

بوندستاگ، پارلمان آلمان، مشارکت ارتش این کشور در نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) را به‌تصویب رساند. آلمان هواپیماهای شناسایی «تورنادو» و ناوچه‌های حفاظتی خود را در این عملیات شرکت می‌دهد.

بوندستاگ، پارلمان آلمان

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، پارلمان آلمان در نشست روز جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر خود با ۴۴۵ رأی موافق، ۱۴۵ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع شرکت آلمان در جنگ با داعش را تصویب کرد.

موافقان این اقدام بیشتر از احزاب ائتلاف حاکم، یعنی حزب دمکرات مسیحی، سوسیال دمکرات و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن بودند. فراکسیون حزب چپ‌ها و اکثریت فراکسیون حزب سبزها با آن مخالف بودند.

بدین ترتیب ۱۲۰۰ سرباز آلمانی با پروازهای شناسایی و یک ناوچه، تا پایان سال ۲۰۱۶ به ائتلاف جهانی علیه داعش می‌پیوندند.

در جریان رأی‌گیری در پارلمان آلمان بحث‌های پرشور موافقان و مخالفان در گرفت.

چپ‌ها بیشتر بر این موضوع تأکید می‌کردند که تجربه اشغال نظامی و حملات نظامی قبلی به کشورهای عراق، افغانستان و لیبی منفی بوده و حمله نظامی تروریسم را ریشه‌کن نمی‌کند و برعکس موجب تقویت آن خواهد شد. آن‌ها بر بستن راه‌های حیات اقتصادی و نظامی داعش از طریق زیر فشار قرار دادن کشورهایی چون عربستان سعودی و ترکیه نظر داشتند.

اکثریت حزب سبزها نیز بیشتر بر ناروشن بودن استراتژی مشارکت نظامی و این‌که قوانین بین‌المللی بدون تصویب سازمان ملل اجازه حمله نظامی به کشورهای دیگر را نمی‌دهد، تأکید می‌کردند.

در مقابل موافقان مشارکت نظامی آلمان در نبرد با داعش به گسترش ترورها در اروپا و به‌ویژه ترورهای اخیر در پاریس اشاره کرده و اقدام نظامی را دفاع از خود و به‌لحاظ قوانین بین‌المللی مشروع دانستند. آن‌ها چنین تصمیمی را پاسخ مثبت به درخواست همیاری فرانسه از کشورهای دیگر برای نبرد با داعش عنوان کردند.

انتظار می‌رود که هواپیماهای شناسایی «تورنادو» آلمان در ماه ژانویه به نبرد با داعش بپیوندند. این هواپیماها قرار است از جنگنده‌های ائتلاف جهانی علیه داعش پشتیبانی کنند اما خود در بمباران‌ها شرکت نخواهند کرد.

ناوچه آلمانی «آوگسبورگ» نیز برای محافظت از ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» استفاده خواهد شد.

یک هواپیمای تانکر هم در عرضه سوخت در هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۴۵۰ سرباز برای به‌کارگیری هواپیماهای «تورنادو» و هواپیمای تانکر مدل «ای ـ ۳۱۰» احتمالاً در ترکیه، و ۲۵۰ سرباز بر روی ناوچه «آوگسبورگ» در دریای مدیترانه مستقر خواهند شد.

هفته آینده دو فروند هواپیمای «تورنادو» به پایگاه هوایی «اینجیرلیک» ترکیه اعزام خواهند شد.

هدف از این مشارکت «پیشگیری و جلوگیری از اعمال تروریستی»، و به این طریق قرار گرفتن در کنار کشور هم‌پیمان فرانسه است.

دو روز پیش نیز پارلمان بریتانیا شرکت در حملات هوایی علیه داعش را تصویب کرد. هم در بریتانیا و هم در آلمان مخالفان جنگ به‌هنگام رأی‌گیری در پارلمان‌های دو کشور دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.