ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: گرمای گلخانه‌ای عامل افزایش درجه دما در ایران است

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران می‌گوید که گرمای گلخانه‌ای در ایران بین یک تا یک و نیم درجه افزایش دما را به‌دنبال داشته اما این رقم در جهان ۸۵ صدم درجه بوده است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران می‌گوید که گرمای گلخانه‌ای در ایران بین یک تا یک و نیم درجه افزایش دما را به‌دنبال داشته اما این رقم در جهان ۸۵ صدم درجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، ابتکار شامگاه شنبه ۱۴ آذر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی محلی استان یزد، گرمایش هوای زمین را از خطرات زیست‌محیطی برشمرد و گفت: «این خطر از زمان صنعتی شدن آغاز شده و گرمای گلخانه‌ای ایجاد شده در زمین، تغییرات اقلیمی بسیاری در دنیا به وجود آورده است.»

ابتکار ابراز امیدواری کرده که توافق پاریس بتواند در مورد آب و هوا «نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد.»

کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل هفته گذشته با حضور بیش از ۱۵۰ تن از سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان در پاریس آغاز به کار کرد. این گردهمایی بین‌المللی تا ١١ دسامبر /٢٠ آذر جریان خواهد داشت.

نشست تغییرات آب و هوایی «پاریس ۲۰۱۵» با هدف دستیابی به توافقی جهت جلوگیری از گرمایش زمین و کاهش گازهای‌ گلخانه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

به گفته ابتکار، بحث تغییر اقلیم جهان از جمله مسائلی است که به صورت بین‌المللی دنبال می‌شود و کشور‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که محیط زیست به همه جهان مربوط است و اغلب کشور‌ها در پروتکل محیط زیست نقش ایفا می‌کنند.

تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای عامل اصلی گرمایش زمین به‌شمار می‌رود. در این میان نیروگاه‌های تولید برق، صنعت حمل و نقل، پالایشگاه‌ها و به‌طور کلی استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی بیشترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌ای دارند.

چین، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، هند، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، اندونزی، عربستان سعودی، برزیل، بریتانیا، مکزیک و ایران به ترتیب‌ در رده‌های نخست انتشار گازهای گلخانه‌ای‌ قرار دارند. دولت ایران به‌تازگی برنامه «مشارکت ملی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای» را تصویب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.