ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حمله با چاقو در سالن مترو لندن یک اقدام تروریستی بود»

حمله فردی با چاقو در سالن مترویی در لندن از سوی پلیس به‌عنوان اقدامی تروریستی شناخته شد.

حمله فردی با چاقو در سالن مترویی در لندن از سوی پلیس به‌عنوان اقدامی تروریستی شناخته شد.

به‌گزارش رویترز، در یک ویدئوی آماتور نشان داده می‌شود که مرد مهاجم توسط پلیس روی زمین قرار می‌گیرد و یک شاهد فریاد می‌زند: «هی مرد تو مسلمان نیستی.» فرد مهاجم توسط پلیس بازداشت شد.

این حمله شنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر در نزدیکی گیشه‌های ایستگاه مترو لِی‌تون‌استون، واقع در شرق لندن و تنها چند روز پس از رأی مثبت پارلمان بریتانیا به شرکت این کشور در نبرد با گروه «دولت اسلامی» (داعش) رخ داد.

«فرماندهی ضدتروریستی بریتانیا» (CTC) مسئولیت این پرونده را بر عهده گرفته است. ریچارد والتون، مسئول این نهاد ضدتروریستی در اطلاعیه‌ای گفت: «ما این حمله را اقدامی تروریستی می‌دانیم.»

اسکاتلندیارد، مرکز پلیس لندن، در این‌باره اعلام کرد: «یک مرد در این رویداد به‌شدت با سلاح سرد زخمی شد اما وضعیت او در خطر نیست. دو نفر دیگر به‌شکل سطحی زخمی شدند.»

در این حادثه برخی مسافران مترو به راه خود ادامه می‌دادند و برخی دیگر با عجله از محل می‌گریختند.

پلیس گفت در ساعت ۱۹ و شش دقیقه روز شنبه اعلام شد که یک مرد مظنون مردم را در سالن مترو تهدید کرده است. در ادامه «یک مرد در ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه دستگیر و به کمیساریای پلیس شرق لندن منتقل شد.»

یک ویدئوی منتشرشده بر روی اینترنت نشان می‌دهد که یک مأمور پلیس به روی مرد مهاجم فریاد می‌زند «چاقو را بگذارید کنار» و سپس از باطوم الکتریکی خود استفاده می‌کند.

پارلمان بریتانیا، روز چهارشنبه دوم دسامبر / ۱۱ آذر با ۳۹۷ رأی موافق در مقابل ۲۲۳ رأی مخالف به شرکت بریتانیا در عملیات هوایی در خاک سوریه رأی مثبت داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    روزنامه واشنگتن پست به بررسی سیاست خاورمیانه ای اوباما در سال های آخر دوره ریاست جمهوری اش پرداخته و نوشته است: مشکل اوباما این است که اغلب اوقات حرفی برای گفتن ندارد. این مشکل بویژه وقتی صحبت از سیاست خارجی می شود، حادتر می گردد اوباما پیشتر، استفاده بشار اسد از تسلیحات شیمیایی را خط قرمز خود در سوریه اعلام کرده بود، اما پس از مدتی از خط قرمزی که خودش تعیین کرده بود، عدول کرد. مشکل اوباما تنها ناتوانی در بیان سیاست خود نیست، بلکه وی نمی تواند حتی از عهده پیگیری سیاست اعلامی خود نیز برآید. عدم تمایل وی به اقدام در لیبی زمانی که معمر قذافی به تهدید مخالفان خود پرداخت، بیشتر از پیش شد تا اینکه فرانسوی ها وارد جریان شدند. تصمیم اوباما برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق، با نسل کشی ایزدی ها مقارن شد؛ عراق از هم پاشید، داعش سر بر آورد، چندین تبعه آمریکایی در عراق سربریده شدند و زنان زیادی به بردگی گرفته شدند. جنگی که جورج بوش در عراق به راه انداخت، درسی برای همگان بود. اما از زمان آغاز بحران هیچ کس سعی نکرده است که از تجربه آن جنگ استفاده کند. طرحی که باید ارائه می شد، مداخله زود هنگام برای اجتناب از خونریزی و بروز فاجعه انسانی بود که هم اکنون شاهد آن هستیم. باید اقدامی جدی برای بیرون راندن اسد از سوریه صورت می گرفت - به طور مثال سرنگون کردن هلی کوپترهای اسد- در مورد داعش نیز اقداماتی بیش از حملات هوایی ناکافی باید مورد توجه قرار می گرفت. اوباما از این که سوریه تجربه ای مانند تجربه عراق را برای آمریکا به بار بیاورد، بیم داشت و از همین روی با تمام توان به سیاست حداقلی خود چسبید و منتقدان را تخطئه کرد. اوباما در سخنان خود گفت: «نمی توانم از عهده بازی های سیاسی که دیگران وارد آن می شوند، برآیم!

  • faryad

    اکنون که به قول رئیس سازمان جاسوسی فرانسه،"برنار باژولیه" شرایط به وضعیت بی بازگشت رسیده، هم از مشارکت ایران در اجلاس سوریه در وین حمایت می کند و هم آینده اسد را به انجام مذاکرات موکول می کند!!. اوباما که در ابتدای تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم، مخالف همکاری با نظام اسد در مبارزه با داعش بود، بعد از حملات تروریستی در پاریس و بدون توجه به هزینه هایی که مخالفان و موافقان نظام سوریه جهت حذف طرف مقابل پرداخته اند، از زبان جان کری درخواست می کند ارتش سوریه در کنار مخالفان و نیروهای زمینی عربی به مقابله با گروه تروریستی داعش بپردازد.! این رفتار پیچیده و مبهم رئیس ایالات متحده باعث شده تا نظریه ها و تحلیل های مختلفی توسط منتقدان داخلی و دوستان و مخالفان آن در منطقه ارائه شود. عدم وجود استراتژی مشخص درقبال بحران، عدم تمایل به مداخله، تغییر استراتژی آمریکا از خاورمیانه به شرق آسیا، رفتار منفعلانه و اینکه سوریه خارج از منافع استراتژیک آمریکاست، بخشی از تحلیل های مطرح شده هستند. جالب اینکه بارها دولت مردان و نظامیان آمریکایی از اشتباهات و شکست برنامه های خود در مسئله سوریه یاد می کنند.