ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت فعالان حقوق کارگری در چین

پلیس چین دست‌کم سه فعال برجسته حقوق کارگران را در چارچوب کارزار سرکوب فعالان کارگری در جنوب این کشور دستگیر کرد.

پلیس چین دست‌کم سه فعال برجسته حقوق کارگران را در چارچوب کارزار سرکوب فعالان کارگری در جنوب این کشور دستگیر کرد.

خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر اعلام کرد که پلیس ایالتی چین «ژنگ فی‌یانگ»، مدیر یک مرکز کمک به کارگران مهاجر و «زو شیائومِی» از فعالان باسابقه کارگری را روز جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر بازداشت کرده است.

این دو چهره شناخته‌شده به طور فعال برای کمک به کارگران، به‌ویژه کارگران مهاجر از مناطق روستایی تلاش می‌کنند تا آن‌ها بتوانند حقوق معوقه، حق بیمه و یا کمک‌های تضمین‌شده اجتماعی که در قوانین چین ذکر شده است را از کارفرمایان بگیرند.

آقای «ژنگ» و خانم «زو» متهم به سازماندهی «تجمع غیرقانونی» و «اخلال در نظم عمومی» شده‌اند.

همچنین «هه شیائوبو»، مدیر یک انجمن کمک به قربانیان آسیب‌های شغلی در شهر «فشون»، واقع در جنوب چین بازداشت شده است. اتهام او «اختلاس در چارچوب فعالیت‌هایش» عنوان شده است.

در روزهای اخیر، گوانگدونگ، استان جنوبی چین که مرکز آن گوانگژو است، صحنه بازداشت‌های گسترده فعالان حقوق کارگری بوده است. پلیس ۱۵ نفر از آن‌ها را روز پنج‌شنبه گذشته بازداشت کرد. پس از ساعاتی برخی از این فعالان آزاد شدند اما از سرنوشت بیشتر آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

به دلیل ترس از ظهور جنبش مستقل کارگری، حزب کمونیست چین تنها اجازه فعالیت به یک سندیکای رسمی را می‌دهد. مقامات حکومتی نظارت شدیدی بر این سندیکا دارند و این نهاد که قرار است از حقوق کارگران دفاع کند اغلب در کنار مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.