ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیران صداوسیما در فهرست تحریم‌های اروپا باقی خواهند ماند

محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما و حمیدرضا عمادی، سردبیر ارشد شبکه پرس تی‌وی، به دادگاه عدالت اروپا شکایت کرده بودند تا نام‌ آن‌ها از فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا حذف شود اما این دادگاه شکایت آن‌ها را رد کرد.

محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما و حمیدرضا عمادی، سردبیر ارشد شبکه پرس تی‌وی، به دادگاه عدالت اروپا شکایت کرده بودند تا نام‌ آن‌ها از فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا حذف شود اما این دادگاه شکایت آن‌ها را رد کرد.

محمد سرافراز، رئيس سازمان صدا و سيما و حميدرضا عمادی، سردبير ارشد شبکه پرس تی‌وی

«عدالت برای ایران» روز چهارشنبه ۹ دسامبر / ۱۸ آذر ضمن اعلام این خبر نوشت دادگاه عدالت اروپا، عالی‌ترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا گفته است هر دو این افراد به دلیل مسئولیتشان در پخش اعترافات اجباری زندانیان سیاسی، در نقض جدی حقوق بشر دست‌داشته‌اند.

با رأی دادگاه عدالت اروپا، این دو مسئول رسانه‌ای جمهوری اسلامی همچنان در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا باقی خواهند ماند. بدین ترتیب آن‌ها اجازه ورود به هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت و دارایی‌ها و حساب‌های بانکی آنان همچنان از سوی کشورهای این اتحادیه توقیف خواهد ماند.

رئیس سازمان صدا و سیما و سردبیر ارشد شبکه پرس تی‌وی مدعی شده‌ بودند که تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن آن‌ها در فهرست تحریم‌های حقوق بشری، «غیرعادلانه و بی‌اساس» بوده و از این رو خواهان تجدیدنظر در این حکم شده‌ بودند.

محمد سرافراز، تا پیش از آبان‌ماه ۱۳۹۳ که رئیس صدا و سیمای ایران شد معاون برون مرزی این سازمان و مدیر پرس تی‌وی بود. تحت مدیریت او بود که اعترافات زندانیان سیاسی و زندانیان متعلق به اقلیت‌های قومی، به‌ویژه زندانیان عرب و کرد، از این شبکه انگلیسی‌زبان و ۲۴ ساعته جمهوری اسلامی پخش شد و به همین دلیل او از سوی اتحادیه اروپا به‌عنوان ناقض جدی حقوق بشر شناخته شد و در اسفند ۱۳۹۱ نامش در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفت.

حمیدرضا عمادی نیز به دلیل انجام مصاحبه با مازیار بهاری، روزنامه‌نگار ایرانی – کانادایی، تحت فشار بازجویان در زندان اوین و همچنین به دلیل پخش این مصاحبه، از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

این نخستین باری است که دادگاه عدالت اروپا در مورد یک پرونده حقوق بشری مرتبط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نظر می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.