ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در حمله به فرودگاه قندهار

نیروهای افغانستان و افراد گروه طالبان روز چهارشنبه نیز همچنان به تیراندازی متقابل در فرودگاه قندهار ادامه دادند. منابع دولتی افغانستان از کشته شدن ده‌ها نفر در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

نیروهای افغانستان و افراد گروه طالبان روز چهارشنبه نیز همچنان به تیراندازی متقابل در فرودگاه قندهار ادامه دادند. منابع دولتی افغانستان از کشته شدن ده‌ها نفر در این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

ژنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، امروز چهارشنبه ۹ دسامبر / ۱۸ آذر گفت: «برخی از شبه‌نظامیان در مقابل نیروهای دولتی مقاومت می‌کنند. ما به‌شدت تلاش می‌کنیم تا مقاومت آن‌ها را در هم بشکنیم.»

به‌گفته منابع دولتی افغانستان از روز گذشته که درگیری‌ها در فرودگاه قندهار آغاز شد، بین ۳۰ تا ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

به‌گزارش گاردین، این درگیری‌ها تا بعد از ظهر روز چهارشنبه ۳۷ کشته و ۳۵ زخمی داشته است. افزون بر این نیروهای طالبان گروگان‌هایی در فرودگاه گرفته‌اند.

قندهار چند دهه مقر نیروهای طالبان و حتی در دهه ۹۰ میلادی پایتخت حکومت طالبان بوده است. فرودگاه این شهر در ۱۶ کیلومتری این شهر قرار دارد.

منابع نظامی افغانستان گفته‌اند طالبان دست‌کم دو خانواده را در فرودگاه به‌گروگان گرفته‌اند. نیروهای طالبان این افراد را از محل سکونت بستگان نظامیان، و خانواده آن‌ها را در فرودگاه گروگان گرفته‌اند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان بر روی صفحه توئیتر تأیید کرده است که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. او نوشته است که «چندین بمب‌گذار انتحاری به فرودگاه قندهار نفوذ کرده‌اند.»

نیروهای طالبان همچنین چند هواپیمای نظامی را متلاشی کرده‌اند. دولت ولایت قندهار شامگاه روز گذشته گفته بود که تمام مهاجمان کشته شده‌اند.

به‌دلیل وخیم‌تر شدن شرایط امنیتی در افغانستان، چند روز پیش ناتو تصمیم گرفت که در سال آینده میلادی تعداد ۱۲ هزار سرباز خود را در این کشور حفظ کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شوقی

    هزار و چهارصد سال است که این ددمنش با آن کتاب ضد بشریش در دست آدم می کشد و خون می آشامد و سیراب نمی شود. مرگ بر اسلام و مرگ بر تشیع و مرگ بر تسنن و مرگ بر مرگ. زنده باد اسنان و زنده باد آزادپی.

  • حقیقتگو

    حمله کنندگان به فرودگار قندهار فقط با سیب زمینی و پاره سنگ به فرودگاه قندهار حمله کردند ونه با بمب و اسلحه های امریکا و اروپا و روسی ساز کافر ضد اسلام!