ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۶۰ نفر در حمله طالبان به فرودگاه قندهار کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حمله طالبان به فرودگاه قندهار، دومین فرودگاه بزرگ افغانستان که ۲۷ ساعت ادامه داشت، ۶۱ نفر، از جمله ۱۱ مهاجم، کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حمله طالبان به فرودگاه قندهار، دومین فرودگاه بزرگ افغانستان که ۲۷ ساعت ادامه داشت، ۶۱ نفر، از جمله ۱۱ مهاجم، کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

درگیری ۲۷ ساعته در فرودگاه قندهار

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان صبح پنج‌شنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذر به خبرگزاری آلمان گفت آخرین مهاجم طالبان تا پاسی از شب گذشته (چهارشنبه) به‌وقت محلی با نیروهای امنیتی می‌جنگید.

به‌گفته دولت وزیری، ۳۸ غیرنظامی، ۱۰ سرباز و دو مأمور پلیس در میان کشته‌شدگان هستند. سربازان حاضر در فرودگاه گفته‌اند در میان غیرنظامیانِ کشته‌شده زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

حمله طالبان به فرودگاه قندهار روز سه‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر آغاز شد.

نبردها به‌طور عمده در منطقه مسکونی بستگان نیروهای مسلح افغان جریان داشت.

فرودگاه قندهار از امنیت بالایی برخوردار است. این‌که مهاجمان چگونه توانستند به آن نفوذ کنند موضوعی است که به‌گفته فرماندهی نیروهای حاضر در فرودگاه یک کمیته تحقیق آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در حمله به فرودگاه قندهار به نیروهای خارجی آسیبی وارد نشد. در این فرودگاه حدود دو هزار سرباز بین‌المللی از کشورهای رومانی، بلژیک و گرجستان مستقر هستند. همچنین پنج هزار تن از نیروهای قراردادی در آن‌جا زندگی می‌کنند.

روز پنج‌شنبه درگیری‌های دیگری نیز در ولایت شمالی هلمند رخ داد. نیروهای طالبان روز چهارشنبه ناحیه «خانیشین» در این ولایت را تحت کنترل خود در آوردند. نیروهای ویژه افغانستان قصد دارند این ناحیه را از دست طالبان خارج کنند.

هلمند و قندهار مناطقی هستند که در آن طالبان حضور فعال دارند.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه در نشست موسوم به «قلب آسیا» در پاکستان گفت تمام نیروهای طالبان مذاکرات صلح با دولت افغانستان را پذیرفته‌اند.

اشرف غنی با نمایندگانی از آمریکا، چین و پاکستان نیز ملاقات کرد تا درباره این‌که چگونه طالبان را به پای میز مذاکره بکشانند، گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.