ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جوایز گلدن گلوب: سینمای لزبین پیشتاز است

«ال جی تی بی» و حقوق دگرباشان جنسی در مرکز توجه جوایز گلدن گلوب قرار دارد. «کارول» نامزد بیشترین جوایز است. دو سریال دگرباش هم از بخت خوبی برخوردارند.

«ال جی بی تی» و حقوق دگرباشان جنسی در مرکز توجه جوایز گلدن گلوب قرار دارد. «کارول» نامزد بیشترین جوایز است، «دختر دانمارکی» هم ممکن است جوایزی را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، دو مجموعه تلویزیونی درباره دگرباشان جنسی هم در فهرست نامزدهای جوایز گلدن گلوب قرار دارند.

کیت بلانشت در نمایی از فیلم «کارول»

«کارول»، بر اساس رمان «نمک و بهای آن» نوشته پاتریشیا های اسمیت پیشتاز جوایز گلدن گلوب در سال آینده است.

۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ برندگان جوایز گلدن گلوب در لس‌آنجلس اعلام می‌شوند. این مراسم را شبکه تلویزیونی «ان بی سی» به طور زنده پخش می‌کند.

«کارول» درباره زندگی دو زن لزبین است. این فیلم در رشته «بهترین درام» که مهم‌ترین جایزه گلدن گلوب به شمار می‌آید با فیلم‌های «مد مکس: جاده خشم»، «بازگشته» «اتاق» و «اسپات لایت» رقابت می‌کند. علاوه بر این تاد هینز، کارگردان و کیت بلانشت، بازیگر نقش اول این فیلم نامزد دریافت جایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول‌اند.

پیش‌پرده فیلم «کارول»: زندگی عاطفی دو زن لزبین

«دختر دانمارکی» ساخته تام هوپر که پیش از این در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده بود، در رشته بهترین بازیگر مرد نامزد شده است.

«دختر دانماکی» (بر اساس رمانی به همین نام نوشته دیوید ابرشوف) روایتی‌ست از زندگی لی لی البه، نقاش دانمارکی که در سال ۱۹۳۰ تغییر جنسیت داد. ادی ردماین، بازیگر بریتانیایی که پیش از این به خاطر بازی در فیلم «تئوری همه چیز» اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورده بود، در نقش نخستین مرد ترانس‌سکشوال جهان ظاهر می‌شود.

جوایز گلدن گلوب به مجموعه‌های تلویزیونی هم بسیار اهمیت می‌دهد. در بین شش سریالی که در فهرست جوایز گلدن گلوب قرار دارند، دو سریال به موضوع دگرباشان جنسی می‌پردازند:

«ترنسپرنت» روایتی است از زندگی یک ترانس‌جندر به نام مائورا ففرمن (با بازی حفری تمبور) که در سنین سالخوردگی گرایش جنسی‌اش را اعلام می‌کند. این مجموعه تلویزیونی در رشته بهترین درام، بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است.

«نارنجی سیاه تازه است» درباره زندگی یک زن لزبین نیز در فهرست جوایز گلدن گلوب قرار دارد.

نام لیدی گاگا هم به خاطر بازی در سریال «داستان ترسناک آمریکایی: هتل» در فهرست گلدن گلوب به چشم می‌خورد. این نخستین بار است که این خواننده آمریکایی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده. او در صفحه توئیترش نوشته است: «از همسایه‌هام معذرت می‌خواهم. [از خوشحالی] هنوز هم در آپارتمانم در نیویورک دارم جیغ می‌زنم.»

پیش‌پرده «داستان ترسناک آمریکایی: هتل» با لیدی گاگا و موسیقی رمشتاین

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.