ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان به سفارت اسپانیا در کابل حمله کردند

وزارت امور خارجه اسپانیا در مادرید تأیید کرد که نیروهای طالبان به سفارت این کشور در کابل حمله کردند. ماریانو راخوی رئیس دولت اسپانیا قرار است جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه دهد.

وزارت امور خارجه اسپانیا در مادرید تأیید کرد که نیروهای طالبان به سفارت این کشور در کابل حمله کردند. ماریانو راخوی رئیس دولت اسپانیا قرار است جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه دهد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این حمله شامگاه جمعه ۱۱ دسامبر / ۲۰ آذر به‌وقت محلی در منطقه شیرپور واقع در مرکز کابل به چند ساختمان انجام شده است. برخی از این ساختمان‌ها مهمان‌خانه هستند.

این منطقه ابتدا با یک انفجار شدید لرزید که به‌گفته وزارت کشور افغانستان یک خودرو بمب‌گذاری‌شده بود.

سپس ساکنان محل از تیراندازی‌ها متقابل گزارش دادند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر نوشت: «بمب‌گذاران انتحاری به یک مهمان‌خانه اشغالگران خارجی نفوذ کردند.»

هنوز آمار دقیقی از تلفات این حملات منتشر نشده است. یک بیمارستان در نزدیکی منطقه شیرپور از زخمی شدن شش افغان خبر داد.

چندین سازمان بین‌المللی در منطقه شیرپور مهمان‌خانه دارند. همچنین بسیاری از مقامات بلندپایه افغان در این منطقه زندگی می‌کنند. ساکنان محل گفته‌اند این منطقه پس از حملات بسته شده است.

شرایط امنیتی افغانستان روز به روز وخیم‌تر می‌شود. چند روز پیش ناتو تصمیم گرفت که در سال آینده میلادی تعداد ۱۲ هزار سرباز خود را در این کشور حفظ کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.