ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۱۶ تن در دو انفجار در شهر حمص سوریه کشته شدند

آژانس خبری دولتی سوریه، سانا، تعداد زخمیان را ۲۵ تن اعلام کرد، اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا از زخمی شدن ۳۵ تن در این دو انفجار خبر داد.

وقوع دو انفجار در نزدیکی بیمارستانی در شهر حمص سوریه دست‌کم ۱۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

عکس از آرشیو - شهر حمص

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دو انفجار شنبه ۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر در منطقه‌ علوی‌نشین «الزهرا» در شرق شهر حمص رخ داد. این منطقه در کنترل دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.

آژانس خبری دولتی سوریه، سانا، تعداد زخمیان را ۲۵ تن اعلام کرد، اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا از زخمی شدن ۳۵ تن در این دو انفجار خبر داد.

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اولین انفجار در اتومبیلی رخ داد که در نزدیکی یک بیمارستان در محله الزهرا پارک شده بود.

تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که دومین انفجار «شبیه بمب بود» و به نظر می‌رسد بر اثر منفجر شدن «نارنجک گازی» رخ داد. این انفجار موجب زخمی شدن کسانی شد که برای کمک به مجروحان انفجار اول به محل آمده بودند.

آژانس خبری دولتی سانا با انتشار تصاویری از محل وقوع حادثه مقدار مواد منفجره کارگذاری شده در این خودرو را ۱۵۰ کیلوگرم تخمین زد.

این انفجار در حالی رخ داد که دولت سوریه هفته گذشته با بازپس‌گیری غرب شهر حمص اعلام کرد که کنترل کامل این شهر را به دست گرفته است.

با خروج آخرین گروه مخالفان دولت سوریه از منطقه وعر شهر حمص، از صبح شنبه ۱۲ دسامبر کامیون‌های حامل کمک‌های مردمی وارد این شهر شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.