ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها پیشنهاد آتش‌بس دولت یمن را پذیرفتند

قرار است طرف‌های درگیر و رئیس جمهوری یمن به دعوت سازمان ملل متحد از سه‌شنبه ۱۵ دسامبر در سوییس مذاکرات صلح را آغاز کنند.

نیروهای به رهبری رئیس‌جهوری فراری یمن عبدربه منصور هادی و شبه‌نظامیان حوثی‌ به مدت یک هفته آتش‌بس اعلام کردند. این آتش‌بس از دوشنبه ۱۴ دسامبر بین گروه‌های درگیر در یمن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر رییس‌جمهوری فراری یمن شنبه ۱۲ دسامبر/ ۲۱ آذر اعلام کرد که عبدربه منصور هادی پنج دقیقه پیش از آغاز روز دوشنبه ۱۴ دسامبر به تمام فرماندهان ارتش فرمان آتش‌بس به مدت یک هفته خواهد داد.

این آتش‌بس به دلیل آغاز مذاکرات ژنو با شرکت رئیس‌جمهوریفراری یمن و شبه‌نظامیان حوثی برقرار خواهد شد.

قرار است طرف‌های درگیر و رئیس جمهوری فراری یمن به دعوت سازمان ملل متحد از سه‌شنبه ۱۵ دسامبر در سوئیس مذاکرات صلح را آغاز کنند.

محمد عبد السلام، سخنگوی گروه شبه‌نظامی حوثی صبح شنبه ۱۲ دسامبر در یک نشست خبری در صنعا، پایتخت یمن، گفت: «ما به این دلیل با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کردیم که فشار از روی مردم ما برداشته شود و کمک‌های انسان‌دوستانه به دستشان برسد».

دولت قانونی یمن پیش از این نیز بارها خواستار اجرای بدون قید و شرط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شده و از حوثی‌ها خواسته بود که مناطق تحت کنترل خود را بازپس دهند و اسلحه‌هایشان را زمین بگذارند.

سخنگوی حوثی‌ها گفت که این گروه در مذاکرات ژنو درباره مفاد این قطعنامه بحث خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه آوریل سال جاری این قطعنامه را به تصویب رساند. یک ماه پیش از تصویب این قطعنامه گروه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی خود را علیه شبه‌نظامیان حوثی آغاز کرد.

از آغاز حملات هوایی گروه ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بیش از ۳۰۰ هزار یمنی آواره شدند. گزارش‌های حقوق بشری حاکی از آن است که ۷۸ درصد مردم یمن نیاز فوری به مواد غذایی، آب و کمک‌های پزشکی دارند.

رئیس‌جمهوری فراری یمن می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران به شبه‌نظامیان شیعه حوثی کمک‌های مالی و تسلیحاتی می‌کند. مقامات ایران کمک مستقیم به حوثی‌ها را تکذیب می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.