ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت ارشاد: رهبری ممنوع‌التصویری خاتمی را تأیید نکرده است

حسین نوش‌آبادی؛ سخنگوی وزارت ارشاد در مورد ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین گفت مصوبه‌ای در این‌باره در شورای عالی امنیت ملی که به تأیید رهبر جمهوری اسلامی رسیده باشد؛ وجود ندارد.

حسین نوش‌آبادی؛ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در مورد ممنوع‌التصویری محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین گفت در این‌باره مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملیکه به تأیید رهبر جمهوری اسلامی رسیده باشد؛ وجود ندارد.

حسین نوش‌آبادی: ما مصوبه‌ای در این مورد برای ورود نداریم. الان نظر مقامات قضایی دنبال می‌شود.

حسین نوش‌آبادی صبح امروز، دوشنبه ۲۳ آذر در نشست رسانه‌ای خود درباره‌ موضع هیأت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد در مورد درج عکس و انتشار خبرهای محمد خاتمی در روزنامه‌ اطلاعات گفت: «وزارت ارشاد وظیفه دارد براساس قانون مطبوعات عمل کند.»

او افزود در قانون مطبوعات آمده است که اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات الزامی است و در صورت تخلف دادگاه نشریات متخلف را می‌تواند تا دو ماه به‌طور موقت توقیف کند یا خارج از نوبت پرونده را رسیدگی کند. اما در مورد ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی، «مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی که به تأیید رهبری رسیده باشد؛ وجود ندارد.»

حسین نوش‌آبادی افزود اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی زمانی الزامی است که به تأیید آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برسد.

در بهمن‌ماه ۱۳۹۳ غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها ممنوع است.

روزنامه اطلاعات در ۱۶ آذرماه جاری ترجمه گفت‌وگوی خاتمی را با روزنامه السفیر لبنان همراه با عکس او منتشر کرد؛ به همین دلیل هفته گذشته محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به دادسرا احضار شد.

حسین نوش‌آبادی با بیان این‌که وزارت ارشاد اسلامی براساس قانون مطبوعات عمل می‌کند و دخالتی در این بحث ندارد، گفت: «قانون به ما راه را نشان می‌دهد. امروز ما مصوبه‌ای برای ورود نداریم. الان نظر مقامات قضایی که در چارچوب مقررات است؛ دنبال می‌شود.»

او با استناد به ماده چهار قانون مطبوعات که در آن آمده است: «هيچ مقام دولتی و غيردولتی حق ندارد برای چاپ مطلب يا مقاله‌ای درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد و يا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند»، گفت: «قانون مطبوعات صراحتاً حدود را مشخص کرده است و رسیدگی به جرایم در قانون پیش‌بینی شده است و فراتر از قانون نمی‌توانیم با مطبوعات برخورد کنیم.»

روز گذشته، یکشنبه ۲۲ آذرماه محمود دعایی برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و به او تفهیم اتهام شد. او سپس با قرار تأمین آزاد شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز روز گذشته گفت «منشأ دستورالعمل دادستانی، مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    رهبری چه کاره حسن است که یک ممنوعیت رسانه ای را تایید بکند یا نکند؟ اینقدر حرف مفت در این کشور می زنند که دیگر لاطائل گویی عادی شده.