ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هوای تهران وارد وضعیت قرمز

هوای تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها وارد وضعیت قرمز شده است. غلظت ذرات معلق دو و نیم میکرون در هوای تهران هفت برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی است.

هوای تهران به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها وارد وضعیت قرمز شده است. غلظت ذرات معلق دو و نیم میکرون در هوای تهران، هفت برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی است.

عکس از حمید خرمی

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «شاخص کیفیت هوا امروز روی عدد ۱۶۲ قرار گرفته و هوای تهران وارد وضعیت قرمز شده است و تنفس در این هوا برای همه افراد جامعه ناسالم محسوب می‌شود.»

حسینی درباره غلظت آلاینده‌ها و آلاینده شاخص در هوای تهران گفت که عمده‌ترین آلاینده در هوای تهران امروز ذرات معلق است که میزان آن در هوای تهران امروز ۷۲ میکروگرم بر مترمکعب است.

به گفته او زمانی که غلظت این آلاینده از ۶۰ بیشتر شود گفته می‌شود کیفیت هوا از نظر غلظت آلاینده‌ها در شرایط ناسالم یا‌‌ همان شرایط هشدار قرار دارد. این عدد ۷۲ طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، هفت برابر استانداردی است که این سازمان برای هوای سالم پیش بینی کرده است و هفت برابر یعنی ۷۰۰ درصد بیشتر از سطح استاندارد‌ها.

حسینی درباره علت کاهش شدید میدان دید در تهران در روزهای اخیر به ویژه امروز، دوشنبه ۲۳ آذر گفت: «هوای تهران آلوده است و غلظت آلاینده‌ها کیفیت هوا را کاهش داده است اما کاهش شدید میدان دید در تهران که شهروندان تهرانی شاید امروز آن را بیشتر احساس کرده‌اند ناشی از بالا بودن رطوبت هواست.»

امروز میزان رطوبت نسبی در هوا حدود ۸۰ درصد برآورد شده و به نوعی آلودگی هوا و وجود مه در هوای تهران در هم آمیخته است. از این رو مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا کاهش شدید میدان دید در تهران را وابسته به آلودگی ندانسته و بخشی از این موضوع را ناشی از رطوبت بالای هوا دانسته است.

وحید حسینی از به تعویق افتادن زمان اجرای مجموعه طرح و برنامه‌های اجرایی برای کاهش آلودگی هوای تهران انتقاد کرد و گفت که قرار بود امسال طرح کاهش در تهران اجرا شود اما به دلیل اینکه پلیس علاقمند به اجرای آن نبود، این طرح اجرا نشد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.