ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئیات بازداشت ۴۸ نفر از دلالان ارز در تهران

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی درباره بازداشت ۴۸ تن از دلالان ارز گفت حکم برخی از آن‌ها صادر شده و برخی دیگر به زندان منتقل شدند.

عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی درباره بازداشت ۴۸ تن از دلالان ارز گفت حکم برخی از آن‌ها صادر شده و برخی دیگر به زندان منتقل شدند.

قیمت دلار بار دیگر افزایش یافت. عکس- آرشیو

به‌گزارش وب‌سایت عصر ایران، عبدالمجید اجتهادی گفت تصمیم به برخورد جدی با «اخلالگران بازار ارز» در جلسه بانک مرکزی گرفته شد.

او گفت: «بعد از دستگیری این افراد رسیدگی به پرونده آن‌ها به سرعت انجام گرفت که در این راستا برای آن‌ها قرار مناسب صادر که تعدادی از آن‌ها نیز به دلیل عدم تودیع قرار صادره روانه زندان شدند.»

به‌گفته او حکم هشت نفر از این افراد نیز صادر و اجرا شد و پرونده افراد دیگر نیز به سرعت در حال رسیدگی است.

سازمان تعزیرات حکومتی هفته گذشته در حوالی میدان فردوسی و خیابان منوچهری تهران ۴۸ تن از دلالان ارز را دستگیر کرد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: «دستگیری افرادی که با دلالی و اقدامات غیرقانونی باعث اخلال در بازار ارز می شوند ادامه خواهد داشت و در این راستا علاوه بر برخورد با دلالان، در حال شناسایی سر شبکه‌ها نیز هستیم .»

عبدالمجید اجتهادی همچنین تأکید کرد که برخورد با برخی از صرافی‌هایی که با دادن فاکتورهای صوری با دلالان همکاری دارند نیز در دستور کار است.

روز چهارشنبه غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی گفت در سال گذشته بانک مرکزی آیین‌نامه و مقرراتی را به دلالان ابلاغ کرد که باید اجرا شود. او گفت دلالان بازداشت‌شده از این مقررات سرپیچی کرده‌اند.

در حال حاضر اختلاف میان ارز دولتی و نرخ ارز در سامانه سنا (میانگین وزنی معاملاتی در صرافی‌های مجاز) حدود ۶۰۰ تومان است.

بانک مرکزی ایران پیش‌بینی کرده است که با آغاز لغو تحریم‌های جهانی علیه ایران، اختلاف ۲۰ درصدی نرخ ارز دولتی و آزاد کاهش خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    پول بدون پشتوانه چاپ نکنید قیمت ارز تغیر نخواهد کرد.