ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست بسیج از شورای نگهبان؛ قاطعیت در رد صلاحیت

جانشین فرمانده بسیج می‌گوید دو هزار و ۳۵۰ گردان رزمی محور بسیج در ایران فعال هستند و چهار و ۸۰۰ گردان پایگاه محور نیز به منظور تقویت بنیه نظامی در حال شکل‌گیری است.

همزمان با آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بسیج سپاه پاسداران با هشدار به کسانی که از نام «امام خمینی» سوءاستفاده می‌کنند، از شورای نگهبان خواست که با «شجاعت» و «قاطعیت» از تائید افراد فاقد صلاحیت به «هر دلیل و مصلحتی» خودداری کند.

محمدرضا نقدی- فرمانده بسیج مستضعفین

بسیج مستضعفین جمهوری اسلامی با صدور قطعنامه‌ای از شورای نگهبان خواست که در بررسی صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با «شجاعت» و «قاطعیت» اقدام کند.

به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، مجمع عالی بسیج ایران در دومین روز نشست خود با صدور قطعنامه‌ای نسبت به تحرک دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هشدار داد و اعلام کرد که در این پیچ تاریخی و سرنوشت ساز، «تن‌ها یک گام تا پیروزی بزرگ فاصله داریم».

در بخش دیگری از این قطعنامه با اشاره به تلاش برخی از افراد که با دروغ پراکنی و تاریخ سازی‌های بی‌پایه به دنبال تحریف «خط امام» هستند، به آن‌ها هشدار داده شده است که از سرنوشت دیگرانی که با «فاصله گرفتن از ولایت، رودروی انقلاب قرار گرفتند» عبرت بگیرند.

مجمع عالی بسیج تاکید کرده است که این افراد در صورت عدم اصلاح خود با برخورد فرزندان بسیجی روبرو خواهند شد.

این نهاد شبه نظامی همچنین از شورای نگهبان و سایر نهاد‌ها خواست که با توجه به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، در برخورد با بررسی صلاحیت نامزد‌ها، با «شجاعت» و «قاطعیت» اقدام کنند و اجازه ندهند که «این دو سنگر مهم» به دست «مرفهان بی‌درد، صاحبان ثروت‌های بادآورده و مروجان اشرافی‌گری و دنیا طلبی» بیافتد.

مجمع عالی بسیج همچنین تائید صلاحیت نامزد‌ها را «حق الناس» دانست از شورای نگهبان خواست که از تائید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت، به هر «دلیل و مصلحتی» خودداری کند.

به گفته علی فضلی، جانشین فرمانده بسیج، در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۰ گردان رزمی محور بسیج در ایران فعال هستند و چهار و ۸۰۰ گردان پایگاه محور نیز به منظور تقویت بینه نظامی در حال شکل گیری است.

مجمع عالی بسیج در قطعنامه پایانی خود از دولت خواسته است که نسبت به تقویت توان دفاعی و افزایش اقتدار رزمی کشور اقدام کند.

دخالت غیرمستقیم و هدایت‌گری آراء

پیش از این مقام‌های عالیرتبه سپاه پاسداران و بسیج اعلام کرده‌ بودند که دخالت این نهاد در انتخابات مصداقی نخواهد بود.

عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه ۲۴ آذر، به خبرنگاران گفته بود که سپاه در مسائل سیاسی و جناحی بندی‌ها و در انتخابات به شکل مصداقی به «هیچ وجه ورود نمی‌کند».

اما علی سعیدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، وظیفه سپاه و بسیج را شناسایی راه‌های نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانسته و گفته بود که «وظیفه این نیرو‌ها است که در انتخابات در این باره روشنگری کنند.»

در همین رابطه محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج این نیرو را سنگر مقابله با جریان نفوذ دانسته بود.

شهریورماه امسال علی خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران، از معاونت اطلاعات سپاه خواست که نسبت به نفوذ دشمن حساس باشد و با آن برخورد کند.

اطلاعات سپاه پاسداران یک ماه پیش چهار روزنامه‌نگار را به اتهام ارتباط با شبکه نفوذ بازداشت کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.