ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«محمد» مجید مجیدی از رقابت‌های اسکار حذف شد

آکادمی اسکار شامگاه ۱۷ دسامبر اسامی ۹ فیلمی را که به بخش اسکار خارجی زبان راه یافتند اعلام کرد. نام فیلم «محمد رسول الله» در این فهرست نبود.

فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی که به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار ۲۰۱۶ انتخاب شده بود از سوی آکادمی اسکار از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شد.

فیلم «محمد» نه تنها پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، بلکه وسیع‌ترین تبلیغات هم برای آن انجام شده است.

آکادمی اسکار شامگاه روز پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر اسامی ۹ فیلمی را که به دور بعدی بخش اسکار خارجی زبان راه یافتند اعلام کرد اما نام فیلم «محمد رسول الله» در این فهرست نبود.

فیلم «محمد» نه تنها پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، بلکه وسیع‌ترین تبلیغات هم برای آن انجام شده است.

این فیلم به طور هم‌زمان در ۴۰ سینمای تهران و ٩٨ سینمای شهرستان‌ها در شهریورماه به نمایش درآمد و هم‌زمان در جشنواره فیلم مونترال هم در بخش غیررقابتی نمایش داده شد. با این حال نمایش این فیلم در خارج از ایران با مخالفت برخی از کشورهای مسلمان سنی روبه‌رو شد.

در مهرماه سال جاری، کمیته انتخاب فیلم برای اسکار ۲۰۱۶ در ایران، از بین ۱۰ فیلم، «محمد» را به‌عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در بخش فیلم‌های خارجی زبان اسکار انتخاب کرده بود.

مجید مجیدی در سال ۱۹۹۸ با فیلم «بچه‌های آسمان» در جمع پنج فیلم نهایی برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار قرار گرفته بود.

آکادمی اسکار اسامی ۹ فیلمی را که به دور بعدی بخش اسکار خارجی زبان راه یافتند از این قرار معرفی کرد: «عهد کاملاً جدید» ساخته ژکو وان دورمل از بلژیک، «در آغوش گرفتن ابلیس» ساخته سیرو گوئراو از کلمبیا، «یک جنگ» به کارگردانی توبیاس لیندهولم از دانمارک، «شمشیرباز» ساخته کلاوس هارو از فنلاند، «موستانگ» اثر دنیس گامز ارگوون از فرانسه، «هزارتوی دروغ‌ها» به کارگردانی جیولیو ریچارلی از آلمان، «پسر سائول» ساخته لازلو نمس از مجارستان، «زنده باد» ساخته پدی بریتناچ از ایرلند و «ذیب» اثر نجل ابونوار از اردن.

پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۶ روز ۱۴ ژانویه سال آینده میلادی (۲۴ دی) معرفی می‌شوند.

سال گذشته، «ایدا» ساخته پاول پاولیکوفسکی از لهستان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان شد.

اصغر فرهادی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در سال ۲۰۱۲ در دو بخش بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و فیلم در بخش غیرانگلیسی‌زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و سرانجام اسکار این بخش را به دست آورد.

هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند) در هالیوود برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    سعید امامی سالها پیش ایده نفوذ در صنعت سینما رو به عمل تبدیل کرد. البته ایشون که تحصیل کرده آمریکا هم بود دید راهبردی خوبی داشت و حتی شیوه استفاده از سینما و هنر اون راهی شد برای مطرح شدن ایران در سطح رقابت های جهانی سینما و پاکسازی وجهه کثیف ج ا. بعد از حذف امامی، کاسبکارهای بیسواد سپاه سینما رو هم به ابزاری برای پولشویی تبدیل کردن. 40 میلیون دلار میدن دست محمدی، 20 درصدش رو خرج می کنه و باقیشو بر می گردونه به تیم لفت و لیس. مثل پروژه های عمرانی سپاه اصولا قرار هم نبوده چیز درخوری تحویل ملت بشه. فساد در نظام اسلامی حرف اول رو میزنه، چه کشش بدیم چه ندیم.

  • faryad

    اینها فکر میکنند همه چی و همه جا با امر حکومتی و از جیب مردم میتوانند کارشان را پیش ببرند ٬ حتی ساختن فیلم !

  • بابکان

    به بعضی پیامگذاران محترم عرض کنم که برای رهبر این حکومت مقدس معنویات و اسلام باید در خدمت نظام مقدس و برای حکومت و گرداوری ثروت و بهره برداری از آن باشد. اسلام و معنویات اگر در خدمت نظام مقدس نباشد با تیغ مصلحت نظام شقه می شود همانگونه که تاکنون هزاران بار شد. حفظ اسلام واجب ولی حفظ نظام اوجب واجبات است ! (امام خمینی ره ) دوم ، این اندازه که من به عکس های تبلیغاتی این فیلم در خیابانها نگاه کردم، این فیلم سراسر دروغ است. هنرپیشگان همه تازه از حمام درآمده، ریشها و موی سر پاکیزه و شانه زده و سشوار کشیده ! چندین دست لباس های بلند روی هم پوشیده و عمامه و ... ، همه تمیز و اطو کشیده و تازه از لباسشویی درآمده، ****** آیا در حجاز زمان پیغمبر، مردم اینجوری بودند؟ این همه لباس در آن گرمای طاقت فرسا و با آن فقر و تنگدستی و بیشتر چادرنشینی می پوشیدند ؟! ** در آن گرما و آن گرد و خاک و آن زندگی چادرنشینی و بعضی در اتاقکی بیشتر بی سقف و .... سرو وضع عموم مردم الوده و خاکی بود. اب به اندازه ای نبود که این همه پاکیزگی باشد. اینها چه شباهتی به مردم حجاز دارند ، سرو وضع این هنرپیشگان چه شباهت و ربطی به سرو وضع مردم حجاز در آن روزگار دارد؟ کجا این همه لباس آن هم به این پاکیزگی می پوشیدند؟ کی اینها تا این اندازه پاکیزه و اطو کشیده و سشوارکشیده بودند ؟! دیاگولها را نشنیده عرض میکنم که بیشتر دروغ است بیشتر فیلمنامه همچنین. با 40 میلیون دلار پول این مردم گرسنه این همه دروغ سازی و دروغگویی و تحریف تاریخ ؟! خیلی بیشرمی و وقاحت می خواهد ! تازه اسکار هم میخواهند ! گرچه برخی اسکار بگیران هم خیلی راستگو نیستند. در فیلمسازی تا اندازه ای صحنه پردازی و زیاده گویی هست ولی تا این اندازه دروغ سازی و تحریف تاریخ خیلی پررویی می خواهد !

  • بهنام

    همان بهتر که فیلمی کذب از محمد کذاب ، بنیانگذار دین من در اوردی اسلام ، حذف و به زباله دان تاریخ پیوست .

  • علی

    سلام.. وخسته نباشید. اگراین فیلم ازجمهوری اسلامی ایران نبودومثلاکشوری مثل عربستان آنرامیساخت صددرهزارالان به بخش فینال اسکارهم راه میافت.. بهرحال برای اکترمردم دنیا علی الخصوص ماایرانیها شیطنتها وخباثت شما غربیهای شیطان پرست منافق تازگی ندارد واگراین فیلم روحانی وعبادی به بخش نهایی اسکاراین مسابقات راه پیدامینمود میبایست به کل دنیای غرب شک میکردیم.... هههههههههه... واضح بودکه این اتفاق هرگزنیوفتد.. بهرحال جایی که شیطان حضورداشته باشدخبری ازمعنویت وعبودیت نخواهدبود....

  • ghasem

    این فیلم های عهدبوقی که  دیگه مخاطب ندارد .جز تعدادی انسان های معتغد.

  • Majid

    حذف شدن از اسکار چه اهمیتی دارد که ساختن  چنین فیلمی از پایه غلط بوده و با آن هزینه سنگین آن. ایمان و اسلام را خداوند در دل بندگانش جای میدهد و نه فیلم ۴۰ میلیون دلاری. تصور کنیم که با این پول چند تا مدرسه و بیمارستان میتوانست ساخته شود و نامشان همگی محمدسرا باشد؟ وای از فضاحت ولایت که اسکار روی دوشاخش است. وای و وای.

  • امیر مسعود

    بد جوری صورت آقا رو با محمدش،*** ای کردن