ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: بیش از ۶۰ میلیون نفر در جهان آواره شده‌اند

سازمان ملل می‌گوید در ۳۰ سال گذشته هیچ‌گاه بخت بازگشت پناهجویان به سرزمین‌های خود این چنین پایین نبوده است و بسیاری از مردم در تبعید ماندگار شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در گزارشی از آواره شدن ۶۰ میلیون نفر در جهان خبر داد. این تعداد آواره از زمان تأسیس سازمان ملل در ۷۰ سال پیش تاکنون بی‌سابقه است.

در این گزارش که امروز، جمعه ۱۸ دسامبر / ۲۷ آذر منتشرشده، آمده است: «سال ۲۰۱۵ احتمالاً تمام رکوردهای قبلی در این زمینه را خواهد شکست.»

گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌افزاید: «در یک زمینه جهانی، این به معنای آن است که از هر ۱۲۲ نفر یک نفر مجبور به ترک خانه خود شده است.»

آنتونیو گوته‌رس، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این‌باره گفت: «هیچگاه نیاز به رواداری، همدردی و همبستگی با مردمی که همه چیز خود را از دست داده‌اند، این‌چنین بالا نبوده است.»

به‌گفته گوته‌رس تحولات بر زندگی میلیون‌ها نفر از مردم تأثیر گذاشته است، هم بر زندگی کسانی که مجبور به فرار شده‌اند، و هم کسانی که خواهان داشتن سرپناه و حمایت و حفاظت هستند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دلیل رکورد جدید تعداد پناهجویان، جنگ در سوریه و درگیری‌های نظامیِ دیگر در نقاط مختلف جهان است.

سازمان ملل می‌گوید در ۳۰ سال گذشته هیچگاه بخت بازگشت پناهجویان به سرزمین‌های خود این چنین پایین نبوده است و بسیاری از مردم «در تبعید ماندگار شده‌اند».

با توجه به آمار کمیساریای عالی سازمان ملل بیشترین پناهجویانن از سوریه، و پس از آن از افغانستان، سومالی، سودان جنوبی، سودان، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، برمه، اریتره و عراق هستند.

این در حالی است که گزارش شامل نیمه نخست سال ۲۰۱۵ می‌شود و افزایش بی‌سابقه تعداد پناهجویان در اروپا، که در نیمه دوم سال رخ داد به حساب نیامده است.

براساس این آمار، ترکیه تا نیمه سال جاری میلادی با پذیرش ۱,۸۴ میلیون پناهجو بیشترین تعداد آوارگان را پذیرفته است. پس از ترکیه به‌ترتیب پاکستان، لبنان، ایران، اتیوپی، اردن، کنیا، اوگاندا، چاد و سودان قرار دارند.

به نسبت تعداد جمعیت، لبنان بیشتر از هر کشوری پناهجو پذیرفته است. در این کشور از هر یک‌هزار نفر، ۲۰۹ نفر پناهجو هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.