ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مشکلات زیست محیطی در مازندران به دلیل ساخت و ساز در سواحل خزر

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران می‌گوید با توسعه بلند مرتبه سازی بدون فاصله در سواحل، برخی مشکلات زیست محیطی در شهرهای ساحلی استان به وجود آمده است.

سودابه مهری، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران می‌گوید ساخت و ساز‌ها در سواحل دریای خزر باعث بروز مشکلات زیست محیطی برای این استان شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، مهری شنبه ۲۸ آذر به خبرنگاران گفت که «ارزش بالای زمین» در سواحل خزر باعث شده است تا ساختمان‌های مرتفع بدون رعایت فاصله و در کنار هم، مانند «دیوار» جلوی ساحل ایجاد شوند و باعث بروز مشکلات زیست محیطی در شهرهای ساحلی استان مازندران شود.

به گفته او، «با توسعه بلند مرتبه سازی بدون فاصله در سواحل، عبور و گردش هوا بین دریا با خشکی متوقف شده و در نتیجه، نم و بو و برخی مشکلات زیست محیطی و معضلات بهداشتی را در شهرهای ساحلی استان به وجود آورده است».

علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران سال گذشته گفته بود که «هرگونه ساخت و ساز در سواحل ممنوع» است با این حال، ساخت و ساز‌ها در سواحل دریای خزر متوقف نشده است.

محمدرضا الهیار، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی مهرماه ۹۴ خبر داد که در سال جاری به بیش از ۱۰ پرونده قضایی مرتبط با تصرف غیرقانونی ساحل دریا در دادگاه‎های استان مازندران رسیدگی شده و «بیشتر این سازه‎های غیر مجاز تخریب شده است.»

به گفته او، هنوز رسیدگی به بیش از ۷۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل مازندران در محاکم قضایی در جریان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.