ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختر کارتن خواب به دلیل «بی‌پولی» از بیمارستان ترخیص نشد

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت طبق گفته مسئولان بیمارستان روز شنبه ۲۸ آذر تکلیف او مشخص خواهد شد.

شمیم، دختر ۲۲ ساله کارتن خواب که به دلیل بیماری آنفلوآنزای فصلی با کمک مددکاران اجتماعی به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد، پس از درمان و بهبودی به دلیل «بی‌پولی» اجازه خروج از بیمارستان را پیدا نکرد.

بهاره چیت‌ساز، مددکار اجتماعی به روزنامه شرق گفت که مسئولان بیمارستان گفته‌اند که برای ترخیص شمیم باید ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شود اما نه مددکاری و نه شمیم قادر به پرداخت این مبلغ نیستند.

این مددکار اجتماعی افزود که برای حل مشکل شمیم به واحد مددکاری بیمارستان مراجعه کرده اما آن‌ها «حتی حاضر به خواندن پرونده بیمار نشدند و با لحن نامناسب با ما صحبت کردند و گفتند وقت ما را نگیرید این در حالی است که وظیفه مددکاری رسیدگی به مشکلات بیماران است.»

ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این باره گفت که «یک خانم مسن شمیم را به بیمارستان آورد و روز پنجشنبه ۲۶ آذر هم باید او را ترخیص می‌کرده‌اند اما خانمی که او را آورده بود، تحویل‌گرفتن شمیم را قبول نمی‌کند، به همین دلیل کادر بیمارستانی با بهزیستی تماس گرفتند که شمیم را به آن‌ها تحویل دهند اما بهزیستی هم تعطیل بود.»

به گفته حریرچی «خود دختر هم با تحویل‌دادنش به بهزیستی مخالف بود و داد و بیداد کرد که اجازه نمی‌دهید من خودم بروم، به‌خاطر پول است، اما ما نمی‌توانیم بیماری با این شرایط را به‌تنهایی ترخیص کنیم. طبق گفته مسئولان بیمارستان روز شنبه ۲۸ آذر تکلیف او مشخص خواهد شد.»

سال ۱۳۹۰ نیز دو بیمار کارتن‌خواب که در بیمارستان امام خمینی بستری بودند، به وسیله آمبولانس این بیمارستان در بیابان‌‌ رها شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.