ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف به درج نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اعتراض کرد

اردن جمعه ۲۷ آذر در نشست گروه‌های حامی سوریه در نیویورک فهرستی از «گروه‌های تروریستی فعال در سوریه» را ارائه کرد که در آن نام ۱۵۷ گروه از جمله سپاه پاسداران آمده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به پیشنهاد درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی در نشست نیویورک اعتراض کرد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، شنبه ۲۸ آذر گزارش داد که ظریف در واکنش به این اقدام که به پیشنهاد وزیر خارجه اردن صورت گرفت، «ابراز شگفتی و تعجب» کرد.

وزیر خارجه اردن جمعه ۲۷ آذر در نشست گروه‌های حامی سوریه در نیویورک فهرستی از «گروه‌های تروریستی فعال در سوریه» را ارائه کرد که در آن نام ۱۵۷ گروه از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آورده شده است.

وزیر خارجه اردن در پاسخ به اعتراض وزیر امور خارجه ایران گفت: «ما از همه طرف‌های درگیر در موضوع سوریه خواسته‌ایم که اسامی گروه‌هایی را که گمان می‌کنند در عرصه سوریه دست به اقدام تروریستی می‌زنند، اعلام کنند و نام سپاه را نه اردن بلکه یکی از کشورها ارائه کرده است.»

سپاه پاسداران از جمله گروه‌هایی است که در جریان درگیری‌های گروه‌های معترض با دولت بشار، ضمن حمایت از این دولت در سوریه فعالیت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران دلیل حضور و مداخله‌گری سپاه پاسداران را در راستای خاتمه دادن به بحران سوریه بیان می‌کند.

در این نشست، وزیر خارجه ترکیه نیز حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. او به اینکه تنها یک کشور معتقد است پ‌ک‌ک گروهی تروریستی است، انتقاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ,پاسدار سابق از کرج

    اصلا لازم نیست که گفته شود سپاه جزو گرو تروریستهاست. نه! همینک در سراسر جهان هر پدر خوانده و چاقچی و آرسن لوپ و آلکاپونی را آیت الله مثل هرويين و یا آیت الله تریاک و یا آیت الله سرقت و یا آیت الله دلالی عش و تن فروشی و یا آیت الله ... همچنین تمامی تروریستها را پاسدار می نامند. برای همین آقا ی ضریف حرف ظریفش این است که به پاسداران نگویید تروریست به تروریستها بگویید پاسدارو

  • nader

    حسن یعقوب، نماینده نزدیک به حزب الله لبنان در پارلمان این کشور روز پنجشنبه به اتهام دست داشتن در ربودن هانیبال قذافی، فرزند رهبر سابق لیبی در بیروت، بازداشت شد. قاضی سمیر حمود، دادستان عمومی لبنان روز پنجشنبه دستور بازداشت حسن یعقوب فرزند شیخ محمد یعقوب که با موسی صدر در سال 1978 در لیبی ناپدید شد، صادر کرد. به گزارش العربیه به نقل از شرق الاوسط قاضی حمود در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط گفته است که این نماینده نزدیک به حزب الله به اتهام شرکت در ربودن فرزند معمر قذافی و پنهان کردن او بدون اطلاع مقامات لبنانی بازداشت شده است. این قاضی افزود :« این نمایند سابق پارلمان تا تکمیل تحقیقات لازم در بازداشت باقی می ماند». پیشتر منابع لبنانی فاش کردند که باند آدم ربایی در سوریه هانیبال فرزند قذافی را ربوده و بوسیله یک خودرو از مسیر مرزی سوریه به صورت غیر قانونی او را تحویل یعقوب محمد نماینده سابق لبنان که از نزدیکان حزب الله است، تحویل دادند. فرزند قذافی چند روز پیش توسط یاند آدم ربایی نزدیک به حزب الله در لبنان مخفی شده بود. گفته می شود طی مدت بازداشت و پیش از اینکه مقامات لبنان از ربودن وی آگاه و او را آزاد کنند، توسط ربایندگان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.  برادر حسن یعقوب گفت:«آیا برادرم به خاطر اینکه هنوز به دنبال یافتن سر نخی از ناپدید شدن پدرش است باید اینگونه بازداشت شود».!!! گفتنی است که برغم نزدیکی حزب الله لبنان با رژیم سوریه اما فرزند قذافی به عنوان پناهده به صورت رسمی در سوریه زندگی می کند.

  • nader

    عجب ! مدیر جهانی سیاست ولایی !