ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده‌ای دیگر برای نرگس محمدی تشکیل شد

محمدی در این نامه که در اعتراض به رفتارهایی که با او می‌شود به دادستان تهران ارسال کرد می‌گوید که مأمورانی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند از او شکایت کرده‌اند.

نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، در نامه‌ای به دادستان تهران از تشکیل پرونده‌ای دیگر برای او در دادسرای اوین خبر داد.

سایت کانون مدافعان حقوق بشر، شنبه ۲۸ آذر نامه نرگس محمدی به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران را منتشر کرد. او در این نامه نوشته است که «چند روز پیش به طور ناگهانی» به شعبه دوم دادسرای مستقر در زندان اوین احضار شد.

محمدی در این نامه که در اعتراض به رفتارهایی که با او می‌شود در آذرماه به دادستان تهران ارسال کرد می‌گوید که مأمورانی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند از او شکایت کرده‌اند.

او می‌گوید: «سربازی که حتی متن شهادت را خودش ننوشت، به‌دلیل حضور در دادگاه، توسط قاضی تشویقی هم گرفت».

این فعال حقوق بشر زندانی می‌گوید که به دلیل نداشتن وکیل مدافع حاضر به برگزاری دادگاه و تفهیم اتهام نشد.

به گفته او، جلسه بعدی دادگاه دوشنبه ۲۳ آذر برگزار خواهد شد.

نرگس محمدی، عضو کارزار لغو گام به گام اعدام، کانون شهروندی زنان و رئیس هیأت اجرایی شورای صلح ایران، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از بارها تهدید و احضار، با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش و با حکم دادستانی تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.

قرار است محمدی ۱۰ دی با حضور دوباره در دادگاه به اتهاماتی چون تلاش برای لغو اعدام، تشکیل کانون شهروندی زنان و دیدار با کاترین اشتون، مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پاسخ دهد.

او در ادامه نوشت که از ۲۶ تیر که فرزندانش از کشور خارج شده‌اند اجازه تماس تلفنی با آن‌ها نداشته و مسئولان زندان از دادن عکس بچه‌ها به او خودداری کرده‌اند.

علی و کیانا، فرزندان نرگس محمدی به خاطر زندانی بودن مادرشان مجبور به ترک ایران شده و در حال حاضر با تقی رحمانی، پدرشان در خارج از ایران زندگی می‌کنند.

محمدی در شهریور ماه سال جاری در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، نسبت به ممنوعیت تماس تلفنی‌اش با فرزندان و همسرش اعتراض کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.