ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجتمع پتروشیمی مارون بار دیگر آتش گرفت

بر اثر این انفجار دو کارگر از ناحیه دست دچار سوختگی شدند. ابوذر قهرمانی، دیگر کارگر این مجتمع در اثر استنشاق دود حاصل از انفجار دچار گازگرفتگی شد

بر اثر نشت گاز و بروز انفجار در یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی مارون، سه کارگر دچار سانحه شدند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا گزارش داد که این انفجار در ساعت هشت و ۳۰ دقیقه شامگاه جمعه ۲۷ آذر در واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون رخ داد.

بر اثر این انفجار دو کارگر به نام‌های محمد جواد فیاضی و مرتضی زارع از ناحیه دست دچار سوختگی شدند. ابوذر قهرمانی، دیگر کارگر این مجتمع در اثر استنشاق دود حاصل از انفجار دچار گازگرفتگی شد.

دو کارگری که دچار سوختگی شدند برای درمان به بیمارستان چمران مارون و سپس بیمارستان سوانح سوختگی اهواز انتقال یافتند.

این دومین بار طی سال جاری است که این مجتمع در اثر انفجار دچار آتش‌سوزی می‌شود. انفجاری در نهم تیر موجب سوختگی شدید شهرام محمدی، یکی از کارگران پتروشیمی مارون شد. او ۹ روز پس از این انفجار بر اثر شدت سوختگی جان باخت.

دو سال پیش از این نیز انفجار مشابهی در لوله‌های خط انتقال گاز این کارخانه رخ داد که تلفات جانی در پی نداشت. در مرداد ۱۳۹۱ انفجار خطوط گاز این مجتمع سه نفر را کشت و ۱۵ نفر دیگر را زخمی کرد.

اسفندیار صلاحت‌پور، مسئول روابط عمومی پتروشیمی مارون در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که واحدی که شب گذشته آتش گرفت در مدار تولید نبود و در مرحله تعمیرات قرار داشت.

او در مورد محل حادثه و تکرار انفجار در آن واحد گفت: «این حادثه در واحدی اتفاق افتاد که تیرماه امسال نیز در حادثه‌ای مشابه منجر به کشته شدن «شهرام محمدی» شد، ولی محل سانحه آنگونه که برخی رسانه‌ها مطرح کرده‌اند همان مکان نبوده است».

مجتمع پتروشیمی مارون در نزدیکی ماهشهر در استان خوزستان واقع است و عمده‌ترین تولید کننده گاز اتان در ایران به شمار می‌رود. در این شرکت سه هزار کارگر اشتغال دارند.

بر پایه آمارهای وزارت کار، سالانه دست‌کم ۹۸۰۰ نفر در ایران بر اثر حوادث و بیماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.