ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هلمند در آستانه سقوط: ۹۰ نیروی امنیتی افغانستان کشته شدند

محمد جان رسول یار در پیام خود به اشرف غنی هشدار داد که در طول دو روز گذشته طالبان ۹۰ نیروی امنیتی افغان را به قتل رسانده‌اند و ادامه این روند به سقوط هلمند می‌انجامد.

شبه‌نظامیان طالبان۹۰ نیروی امنیتی افغانستان را طی دو روز گذشته در ولایت هلمند کشتند.

به گزارش رویترز، محمد جان رسول یار، معاون فرمانداری ولایت هلمند با اظهار این خبر، احتمال سقوط ولایت هلمند و تصرف آن توسط طالبان را قریب الوقوع اعلام کرد.

هلمند یکی از بزرگ‌ترین ولایت‌های افغانستان به شمار می‌رود که در جنوب‌ غربی این کشور واقع شده و از جنوب با کشور پاکستان همسایه‌ است. ولایت هلمند بزرگ‌ترین مرکز تولید تریاک در افغانستان به شمار می‌آید.

در شش ماه گذشته مبارزه سنگینی میان نیروهای دولتی افغانستان و پیکارجویان طالبان در این ولایت جریان داشته است.

معاون فرمانداری ولایت هلمند ضمن انتقاد از عدم پشتیانی مقامات دولت مرکزی خطاب به رئیس‌جمهوری افغانستان در فیس‌بوک خود نوشت: «عالیجناب اشرف غنی، هلمند در آستانه سقوط است و به اقدام فوری شما نیاز مبرم دارد».

محمد جان رسول یار در پیام خود به اشرف غنی هشدار داد که در طول دو روز گذشته طالبان ۹۰ نیروی امنیتی افغان را به قتل رسانده‌اند و ادامه این روند به سقوط هلمند می‌انجامد.

معاون فرمانداری هلمند در ادامه پیام خود با انتقاد شدید از حضور نیروهای خارجی در هلمند نوشت: «نیروهای خارجی فقط نظاره‌گر اوضاع می‌باشند.»

رویترز به نقل از یک مقام محلی از ولسوالی گرشک در ولایت هلمند که نخواست نامش فاش شود، نوشت: در درگیری‌های دو روز گذشته در این ولسوالی، ۱۵ پاسگاه امنیتی به دست طالبان افتاده است.

در حال حاضر طالبان کنترل ولسوالی‌های دیشو، باغران و واشیر از ولایت هلمند را کاملاً در اختیار دارد و با تضعیف نیروهای دولتی به شدت درپی تصرف «لشکرگاه» مرکز این ولایت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.