ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تذکر کتبی نمایندگان مجلس به روحانی درباره قانون محدودیت ویزای آمریکا

در این تذکر کتبی، نمایندگان مجلس به مصوبه محدودیت صدور ویزای آمریکا اعتراض کردند و از رئیس جمهوری ایران خواستند تا «اقدام متقابل» کند.

ابراهیم کارخانه‌ای، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ایران و ۱۰۱ نماینده اصول‌گرای مجلس درباره «نقض صریح برجام با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا» به رئیس جمهوری ایران تذکر کتبی دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایندگان یک‌شنبه ۲۹ آذر، تذکر کتبی خود را به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در پایان جلسه علنی مجلس قرائت کردند.

در این تذکر کتبی، نمایندگان مجلس به مصوبه محدودیت صدور ویزای آمریکا اعتراض کردند و از رئیس جمهوری ایران خواستند تا «اقدام متقابل» کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۱۹ دسامبر مصوبه اخیر مجلس نمایندگان این کشور را امضا کرد که به موجب آن  شهروندان ۳۸ کشور  که طی پنج سال گذشته به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده اند نمی‌توانند بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

نمایندگان امضا کننده این تذکر کتبی می‌گویند مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا «نقض صریح برجام» است و دولت ایران موظف است که به ماده ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام عمل کند.

در ماده ۳ قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» آمده است، چنانچه طرف مقابل تحریم جدیدی وضع کند دولت موظف است دست به اقدامات متقابل بزند.

بر پایه این ماده قانون دولت همچنین باید همکاری داوطلبانه را متوقف کند و ظرف مدت دوسال ظرفیت غنی‌سازی ایران را افزایش دهد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته از انتقال ۹ تن اورانیوم غنی شده به روسیه در راستای کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده ایران خبر داد.

بر اساس توافق ایران با کشورهای گروه ۱+۵، ایران باید ذخیره اورانیوم غنی شده خود را به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    تو رو بخدا کمی رحم کنید با این اقدام متقابلتون امریکایها جیز مشن.

  • naseem

    نگرانی محدویت اقا زاده ها میباشد. مگر چند نفر از ایران به امریکا سفر میکنند؟

  • حقیقتگو

    تذکر دادن به امریکا برای چیست ؟ امریک و امریکایی و مجلس امریکا با همان آتش های سی و چند سال های فحاشی و تنفر پراکنی و مرگ بر امریکا و عملیات های تروریستی و گروگان گیری بر علیه شهروندان امریکائی و مسیحیان جواب نیمه تکلمیلی به اسلام خمینی و اسلام سنی ها و ارتجاع شیطان داده اند. آخوندها و امت اسلامی شون هستند که با فخاشی های سی و چند ساله بدون انقطاع به امریکا و روان کردن میلیاردها مرتبه مرگ بر امریکا اسکناس های دلار امریکا را می بوسند. هنوز جای شکرش باقی است که مبدا کنکره امریکا روزی بر آن شود که تمامی کشفیات و اختراعات امریکائی ها و در نتیجه تمامی کالاها و اجناسی که شیره فهم و عقل و اختراع آنها در انها وجود دارد بر امت اسلامی ناب محمدی فحاش و دیگر کشورهای اسلامی تحریم کند. آخوند و آخوند زاده ها چرا عصبی شدند ؟ امریکا می گوید ورود تروریست ها و بمب گذاران و ضد مسیحیان و ورود ****ها به کشورش باید محدود شود و این کاملا" صحیح است !!

  • ایرج

    اقدام متناسب محفوظ. اما نخست باید تحلیل درستی از وضعیت کنونی افکار عمومی در غرب داشت. ۵۵ درصد جمهوریخواهان آمریکا می گویند با دونالد ترامپ در زمینه ممنوع کردن ورود مسلمانان هم‌نظرند. در فرانسه راستها قدرت بیشتری گرفته‌اند. در شرایطی که اسلام هراسی سراسر غرب را دربرگرفته. نیروهای معتدل تر ناگزیرند کمی با افکار عمومی همراهی کنند تا بلکه جلوی قدرتگیری امثال ترامپ را بگیرند.