ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام وزارت رفاه: اعتیاد و طلاق دو آسیب اجتماعی عمده در ایران است

روزبه کردونی، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، دو آسیب اجتماعی «اعتیاد و طلاق» را «یک مسأله» در همه مناطق ایران اعلام کرد.

روزبه کردونی، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، دو آسیب اجتماعی «اعتیاد و طلاق» را «یک مسأله» در همه مناطق ایران اعلام کرد.

کردونی، امروز دوشنبه ۳۰ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که شمار طلاق نسبت به ازدواج در ایران از ۱۰ در صد در سال ۱۳۸۴ به ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۲ افزایش یافته است.

به گفته این مقام وزارت رفاه، بیش از ۱۰ سال است که طلاق در ایران، رو به رشد است و میانگین سن ازدواج نیز بالا رفته است.

سازمان ثبت احوال می‌گوید شمار طلاق‌ها در ایران که پیش‌تر ۱۸ مورد در هر ساعت بوده اما اکنون به ۱۹ طلاق در ساعت افزایش یافته است.

کردونی همچنین در مورد اعتیاد در ایران گفت که در سال‌های اخیر، روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت معتادان در کشور افزوده شده است.

بر پایه آمارهای رسمی یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در ایران شناسایی شده‌اند، در حالی‌که گفته می‌شود تعداد معتادان بسیار بالاتر از آمار دولتی است.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه، آمار بازداشت معتادان در سال را بیش از ۲۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود ۷۵۰ هزار معتاد نیز در سال به مراکز بازپروری تحویل داده می‌شوند.

به‌تازگی گزارش‌هایی در مورد دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی منتشر شده است.

روزبه کردونی نیز تأیید کرد که اخیراً جلساتی بین رهبر جمهوری اسلامی و مقامات ارشد کشور درباره آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران معمولاً اعلام نمی‌شود و محرمانه به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    راه حل این مشکلها این است که به حرف ولی امر مسلمین جهان حضرت ایت اله عظما علی اف گوش کنیم و جمعیت را به 200 میلیون نفر برسانیم. همچنین پولهای این مردم را برای راهپیمایی اربعین در نجف هزینه کنند و در کربلا و نجف و سامرا و ... و سوریه صحن و مناره و گنبد طلا بسازند. در جنوب لبنان و در سوریه و کربلا و نجف بیمارستان و پارک و بزرگراه بسازند و ده هزار دلار ده هزار دلار پولها را در جنوب لبنان خانه به خانه بدهند. غزه هم فراموش نشود بقیه جاها مثل نیجریه و یمن و .... و راهپیمایی در اروپا و امریکا و جاهای دیگر هم فراموش نشود. پول بیشتری به حوزه علمیه آخوندی و نماز جمعه و بنیاد هایی مانند بنیاد بین المللی حضرت علی اصغر و غدیر و اهل بیت و .... مرکز آموزش و پژوهش امام خمینی بریاست مصباح یزدی و ... بیشتر شود.