ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش مردمی که قصد ترک رمادی را دارند دستگیر می‌کند»

نیروهای عراقی حمله بزرگی را برای بازپس‌گیری شهر رمادی تدارک دیده‌اند. آن‌ها روز یکشنبه اعلامیه‌هایی را در سطح شهر پخش کردند و از مردم خواستند تا ۷۲ ساعت دیگر این شهر را ترک کنند. داعش اما مانع از خروج ساکنان می‌شود و آن‌ها را دستگیر می‌کند.

نیروهای عراقی حمله بزرگی را برای بازپس‌گیری شهر رمادی تدارک دیده‌اند. آن‌ها روز یکشنبه اعلامیه‌هایی را در سطح شهر پخش کردند و از مردم خواستند تا ۷۲ ساعت دیگر این شهر را ترک کنند. داعش اما مانع از خروج ساکنان می‌شود و آن‌ها را دستگیر می‌کند.

در هفته‌های گذشته نیروهای عراقی پیشروی‌هایی به سوی رمادی داشته‌اند.

به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع عراق می‌گوید برخی از خانواده‌های ساکن رمادی موفق شده‌اند که از دست نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) بگریزند اما براساس اطلاعات به‌دست آمده خانواده‌هایی وجود دارند که داعش مانع از رفتن آن‌ها شده است. وزارت دفاع عراق می‌گوید داعش قصد دارد از این عده به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند.

از این‌که چه تعدادی از مردم موفق به فرار از رمادی شده‌اند وزارت دفاع عراق چیزی نگفته است.

در هفته‌های گذشته نیروهای عراقی پیشروی‌هایی به سوی رمادی داشته‌اند. پایتخت استان انبار عراق در ماه مه سال جاری به دست داعش افتاد.

سازمان اطلاعات عراق گفته است در مرکز رمادی ۲۵۰ تا ۳۰۰ جهادی داعش مستقر شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه بر فراز رمادی پخش شد همچنین از مردمی که می‌خواهند شهر را ترک کنند خواسته شده بود که با خود اوراق شناسایی معتبر را به‌همراه بیاورند.

در پایان ماه نوامبر سال جاری نیز یک بار نیروهای نظامی عراق از طریق تلویزیون از مردم رمادی خواسته بودند که شهر را ترک کنند. برپایه اطلاعات ارتش عراق، در آن زمان نیز داعش تلاش کرده بود تا مانع از فرار مردم شود. داعش خانواده‌هایی که قصد فرار از رمادی را داشتند به پرداخت جریمه‌های سنگین مالی بیش از ۵۶۰۰ یورو برای هر خانواده محکوم کرد. شاهدان عینی نیز گفته بودند که داعش این‌گونه افراد را به مرگ تهدید کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه (۲۹ آذر / ۲۰ دسامبر) اعلام کرد که استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در سوریه از آغاز بمباران مخالفان دولت سوریه توسط هواپیماهای جنگنده روسیه افزایش یافته است. دیده‌بان حقوق بشراز ۲۰ مورد استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در سوریه توسط جنگنده‌های روسی خبر داده است. این سازمان حقوق بشری اعلام کرده که هواپیماهای جنگی در سوریه بمب‌های خوشه‌ای خود را به ۹ هدف پرتاب کرده‌اند. گفته می‌شود که یکی از این هدف‌ها اردوگاه پناهندگان سوری بوده است. به گفته دیده‌بان حقوق بشر از روزهای پایانی ماه سپتامبر سال جاری تاکنون در پی اصابت بمب‌های خوشه‌ای ۳۵ غیرنظامی کشته و بسیاری دیگر زخمی شده‌اند