ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت فوق‌العاده در تونس دو ماه دیگر تمدید شد

باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده در این کشور به‌مدت دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری تونس اعلام کرد که وضعیت فوق‌العاده در این کشور به‌مدت دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری تونس امروز سه‌شنبه ۲۲ دسامبر / یکم دی دستور داد که وضعیت فوق‌العاده در تمام مناطق کشور تا تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۶ / دوم اسفندماه تمدید شود.

این تصمیم ۳۰ روز پس از اعمال وضعیت فوق‌العاده در پی بمب‌گذاری در اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری تونس، از فردا (چهارشنبه) به اجرا گذاشته خواهد شد.

بمب‌گذاری در اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری تونس عصر روز ۲۴ نوامبر / سوم آذر در مرکز تونس، پایتخت این کشور رخ داد و در جریان آن ۱۲ نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند. «دولت اسلامی» (داعش) یک روز پس از این انفجار مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت و آن را یک عملیات انتحاری اعلام کرد.

وضعیت فوق‌العاده به مقامات این اجازه را می‌دهد که از برگزاری اعتصابات و تجمعاتی که «تحریک‌کننده و مخل نظم عمومی» قلمداد شوند جلوگیری کنند. همچنین سالن‌های نمایش و کافه‌ها به‌طور موقت بسته خواهند بود و تمام تدابیر برای کنترل مطبوعات و هرگونه نشریه‌ای صورت خواهد گرفت.

به‌گفته سازمان‌های غیردولتی در تونس، از بمب‌گذاری اخیر به این سو نیروهای امنیتی فشارهای خود را در تمام تونس شدت بخشیده‌ و در این مدت صدها نفر را بازداشت کرده‌اند.

پیش از حمله اخیر در سال جاری تونس شاهد دو حمله تروریستی دیگر توسط تندروهای اسلامگرا بوده است، از جمله حمله خونبار ماه مارس به موزه باردو در تونس و حمله به دو هتل در شهر ساحلی «سوسه» در شمال شرقی این کشور. این دو حمله در مجموع ۶۰ کشته بر جای گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.