ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۲۱ پناهجو در سواحل ترکیه و یونان غرق شدند

در دو حادثه جداگانه به فاصله کم، با غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان در سواحل ترکیه و یونان دست‌کم ۲۱ پناهجو جان خود را از دست دادند.

در دو حادثه جداگانه به فاصله کم، با غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان در سواحل ترکیه و یونان دست‌کم ۲۱ پناهجو جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش خبرگزاری دوغان ترکیه در آخرین رویداد، روز پنج‌شنبه ۲۴ دسامبر / سوم دی‌ماه پناهجویان در سواحل ترکیه با قایقی چوبی به سمت جزیره لسبوس یونان در حرکت بودند که با امواج بلند مواجه شدند. با غرق شدن قایق دست‌کم هشت پناهجو جان خود را از دست دادند که شش نفر از آن‌ها کودک بودند. ۱۴ پناهجو نیز ناپدید شده‌اند.

تنها چند ساعت پیش از آن ۱۳ پناهجو، از جمله چند کودک در نزدیکی جزیره یونانی فارماکونیسی غرق شدند.

در این حادثه پناهجویان سوار بر قایق سریع شش متری بودند که به دلایل نامعلومی قایق غرق شده است. این قایق نیز مثل همیشه بیش از ظرفیت خود پناهجویان را حمل می‌کرد.

به‌گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز سال جاری میلادی بیش از یک میلیون نفر برای پناهندگی به سمت اروپا رفته‌اند که حدود ۹۷۰ هزار نفر از آن‌ها از طریق دریای مدیترانه دست به چنین اقدامی زده‌اند. از آن‌جا که قاچاقچیان انسان برای عبور پناهجویان از قایق‌های نامناسب استفاده می‌کنند همواره احتمالغرق شدن این قایق‌ها می‌رود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در روز ۱۸ دسامبر / ۲۷ آذر اعلام کرد که در سال جاری میلادی، در سراسر جهان ۵۰۰۰ نفر در مسیر فرار از جنگ و گرسنگی جان باخته‌اند.

به‌گزارش این سازمان، دریای مدیترانه خطرناک‌ترین مسیر گریز پناهجویان بود و امسال در این مسیر سه هزار و ۶۹۵ نفر کشته شده‌اند.

دو روز پیش، سه‌شنبه ۲۲ دسامبر / سوم دی‌ماه نیز بر اثر غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در دریای اژه ۱۱ نفر از پناهجویان غرق شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.