ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از ۳۹ سال فرزند یکی از قربانیان دوران دیکتاتوری آرژانتین پیدا شد

ماریا «شیشا» ماریانی، یکی از بنیانگذاران «مادران میدان مه»، پس از گذشت ۳۹ سال از ربوده‌شدن نوه‌اش توسط دیکتاتوری نظامی آرژانتین در دهه ۷۰ میلادی، او را پیدا کرد.

ماریا «شیشا» ماریانی، یکی از بنیانگذاران «مادران میدان مه»، پس از گذشت ۳۹ سال از ربوده‌شدن نوه‌اش توسط دیکتاتوری نظامی آرژانتین در دهه ۷۰  میلادی، او را پیدا کرد.

کلارا آناهی در کنار مادربزرگ‌اش ماریا «شیشا» ماریانی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کلارا آناهی، نوه ماریا، در ۲۴ نوامبر ۱۹۷۶ در سن سه سالگی ناپدید شد. او اکنون صدوبیستمین کودک ربوده شده توسط دیکتاتوری نظامی آرژانتین است که شناسایی شده است.

ماریا پس از این‌همه سال نوه خود را شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ دسامبر / سوم دی در آغوش کشید.

کلارا آناهی پس از کشته شدن مادرش در حمله مأموران امنیتی به خانه‌‌شان در «لا پلاتا»، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب بوئنوس آیرس، توسط یک مأمور پلیس که با خودرو بود ربوده شد. از آن زمان برای چند دهه تصاویر او در هر سالگرد تولدش منتشر می‌شد.

کلارا نیز تمام تلاش خود را به خرج داده بود تا راهی برای یافتن مادربزرگ‌اش بیابد. با تحلیل ارتباط ژنتیکی که ۹۹,۹ درصد آن صدق می‌کرد، او سرانجام توانست مادریزرگ خود را پیدا کند.

نهاد «مادران میدان مه» گفته است این رویداد اگر چه شادی‌بخش است اما به‌معنای پایان کار برای یافتن کودکان ربوده‌شده دیگر نیست.

به‌گفته این نهاد هنوز حدود ۳۸۰ نوزاد از مجموع ۵۰۰ نوزاد مخالفان سیاسی دیکتاتوری نظامی آرژانتین که از مادران خود جدا و یا در زندان متولد شدند، پیدا نشده‌اند. این نوزادان توسط خانواده‌های مسئولان حکومت دیکتاتوری بزرگ شده‌اند.

«مادران میدان مه»، مادران و مادربزرگان ناپديدشدگانى هستند، كه به‌دست نظاميانى كه از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ بر كشور حكومت راندند، به قتل رسيدند.

ميدان مه مركز سياسى بوئنوس ‏‌آيرس‏، پایتخت آرژانتین است. در این میدان بود که در مه سال ۱۸۱۰ مردم آرژانتين استقلال كشور خود را از اسپانيا جشن گرفتند.

«مادران میدان مه»، روزهاى پنج‌شنبه هر هفته ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه با روسری‌ها سفيد و تصاویر فرزندان خود را دور اين ميدان راهپيمايى مى‌كنند.

تعداد افراد کشته و یا ناپدیدشده در جریان سرکوب مخالفان مردمی و گروه‌های چپ در دوران حکومت دیکتاتوری نظامی آرژانتین، بین ۹ هزار تا ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ارمان

    از این گزارش های خوب بیشتر بنویسید رادیو زمانه رویدادهای ورزشی بیشتر بنویسید