ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده جیسون رضائیان کریسمس را با او در زندان گذراندند

مادر جیسون رضائیان، در نامه‌ای به واشنگتن پست نوشت که این اولین بار بود که طی یک سال گذشته توانست با پسرش ملاقات کند و برای او پس از ماه‌ها غذای خانگی ببرد.

جیسون رضائیان، خبرنگار آمریکایی ایرانی تبار زندانی، در روز کریسمس اجازه یافت که با مادر و همسرش ملاقات کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه چهارم دی گزارش داد که ماری رضائیان، مادر این خبرنگار واشنگتن پست در ایمیلی به این روزنامه از ملاقات چند ساعته خود و یگانه صالحی، همسر رضائیان با او در زندان اوین خبر داد.

ماری رضائیان در این نامه نوشت: «این اولین بار بود که طی یک سال گذشته توانستم با پسرم ملاقات کنم و برای او پس از ماه‌ها غذای خانگی بردم.»

جیسون رضائیان، ۳۹ ساله و متولد کالیفرنیا در ایالات متحده است. او ۳۱ تیر ۹۳ در تهران به اتهام «جاسوسی» همراه با همسرش دستگیر شد. همسر او با قرار وثیقه آزاد شد.

مارتین بارون، دبیر اجرایی روزنامه واشنگتن پست در بیانیه‌ای از صدور اجازه دیدار طولانی مدت خانواده رضائیان با او ابراز خرسندی کرد و دوران حبس او را «۵۵۲ روز حبس تراژیک و ناعادلانه مردی نیکو، شریف و بی‌گناه» توصیف کرد.

او هم‌چنین از مقامات قضایی ایران خواست تا برای آزادی این روزنامه‌نگار اقدامات لازم را انجام دهند «تا او بتواند آزادانه هر زمان و هر کجا که بخواهد اوقات خود را با خانواده‌اش سپری کند».

رضائیان طی چهار جلسه در پنجم و ۱۸ خرداد، ۲۲ تیر و ۱۹ مرداد ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به‌طور  غیرعلنی محاکمه شد. او به «جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور درباره مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم» متهم شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری یکشنبه اول آذر به خبرنگاران گفت که حکم جیسون رضائیان صادر شده «اما هنوز رسماً ابلاغ نشده است». او در مورد حکم گفت «احتمالاً محکومیت به حبس است اما حکم قطعی نیست».

لیلا احسن، وکیل رضائیان می‌گوید که حکم موکلش به او هنوز ابلاغ نشده است.

مقامات آمریکایی، سازمان‌های حقوق بشری و روزنامه واشنگتن پست بارها خواهان آزادی رضائیان شده‌اند. در مردادماه امسال گزارشگران ویژه سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک خواهان «آزادی فوری» او شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    جناب رضایی بهت صد دفعه نگفتم فقط راجع خوشمزه بودن خورشت قیمه و زیبابودن فرش ایرانی بنویس و سعی نکن در مورد عروسک ها عبا بردوش امپریالیست ها و بده بسون هاش با علی خامنه ای و اهداف امپریالیست ها در ایران تحقیق کنی؟ حالا شانس آوردی که در تصادف پراید نکشتنت. خبرنگار زن خبرگذاری بی بی سی هم که در ماهیت داعش و شرکا تحقیق و فضولی میکرد مورد غضب امپریالیست ها واقع شد و به قتل رسید.