ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت نام نزدیک به ۱۲ هزار تن برای ۲۹۰ کرسی مجلس ایران

ثبت‌نام پرشمار کاندیداهای انتخابات باعث شده که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان از این موضوع ابراز «تاسف و نگرانی» کنند.

با پایان یافتن مهلت کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس ایران، مقامات می‌گویند نزدیک به ۱۲ هزار تن برای رقابت در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

پیش از این بیشترین ثبت‌نام در انتخابات مجلس در ایران مربوط به هفتمین دوره مجلس در سال ۱۳۸۲ بود که هشت هزار و ۱۷۲ تن ثبت‌نام کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تا ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه شامگاه جمعه چهارم دی، ۱۱ هزار و ۹۵۳ تن برای رقابت بر سر ۲۹۰ کرسی مجلس ایران ثبت‌نام کردند.

مهلت ثبت‌نام ساعت ۲۴ شامگاه جمعه بود و وزارت کشور هنوز آمار دقیق ثبت‌نام شدگان در این انتخابات را اعلام نکرده است.

از میان این ۱۲ هزار تن، دو هزار و ۴۷۷ نفر در تهران داوطلب انتخابات مجلس شدند. شهر تهران در مجلس دارای ۳۰ کرسی است.

افزایش بی‌سابقه ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات باعث شده که شماری از مقامات از جمله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز «تاسف و نگرانی» کنند.

آیت‌الله یزدی ثبت‌نام ۸۰۰ تن در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را «نگران‌کننده» دانست و آیت‌الله جنتی نیز افزایش شمار کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را «تأسف‌آور» توصیف کرد اما عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت که نگران افزایش شمار نامزدهای انتخابات نیست.

حسین‌علی امیری، قائم مقام وزیر کشور نیز افزایش شمار کاندیدا‌ها را نشانه «تمایل مردم به دخالت در سرنوشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سرنوشت کشور» دانست.

شورای نگهبان، هیأت‌های نظارت منصوب شده از سوی این شورا و هیأت‌های اجرایی منصوب شده از سوی فرمانداران از شنبه پنجم دی کار بررسی «صلاحیت» داوطلبان شرکت در انتخابات را آغاز می‌کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور هم‌زمان هفتم اسفند سال جاری در ایران برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.